چگونه با نظارت بر مکالمات به کسب درآمد بیشتر برسیم؟
کسب درآمد و افزایش فروش اصلی ترین هدف و دغدغه تمام مجموعه هاست و مدیران همواره به دنبال کشف راهکار هایی برای افزایش فروش و بیشتر کردن درآمد سازمان خود هستند، که هر مدیری با استفاده از روشهای مختلف و آزمون و خطا ممکن است به هدف خود که افزایش فروش و بالا بردن راندمان است دست یابند. یکی از مواردی که اکثر مدیران در حل مشکل آن را در نظر نمی گیرند حل مسئله بیان شده با استفاده از راهکارهای ساده است. شاید این داستان به گوش شما آشنا باشد که فضانوردان در خارج از جو زمین برای نوشتن با مشکل مواجه شده بودند زیرا جوهرخودکار بدون کمک جاذبه زمین بر روی کاغذ نوشته نمی شد. تمامی دانشمندان به فکر تولید جوهری بودند که بدون نیروی جاذبه بر روی کاغذ نوشته شود. اما آیا این راهکار اصلی بود؟
خیر، مداد راه حلی ساده و کاملا کم هزینه بود که مدت ها قبل اختراع شده بود و کاملا در دسترس بود، اما سوال این است که چرا در هنگام بروز مسائل و یا طرح سوالات بزرگ همواره به راه حل های سخت می اندیشیم در صورتی که معمولا همیشه راهکار در نزدیکی ماست؟ به بحث اصلی خود باز خواهیم گشت، کسب درآمد، سود بیشتر، کنترل، نظارت بهینه، مدیریت هوشمند و ثروتمند شدن و… همگی کلماتی با بار معنای لذت بخش هستند که اجرایی کردن آن ها مانند کابوسی است که عرق سرد بر روی پیشانی جای می گذارد اما آیا واقعاً سخت است؟
نابغه ها همواره پاسخ سوالات را در نزدیکی خود می یابند
در شرکت ها فارغ از حجم بزرگی آن افرادی وجود دارند که خواستار ترقی هستند و رشد آنها در گروی پیشرفت تمامی مجموعه است. آنها سوالاتی را برای رسیدن به خواسته خود مطرح می کنند که هر کدام جواب متفاوت دارد. افزایش درآمد و کاهش هزینه ها از جمله کلمات مشترکی است که در پاسخ های داده شده به سوالات قابل حدس است. اما چگونه می توان به آنها دست یافت؟
مدیریت هوشمند خطوط شهری ضامن موفقیت
شاید این جمله در لحظه اول کمی طعنه آمیز باشد و با خود بگویید هزینه بسیار کم مکالمات چگونه می تواند ضامن موفقیت باشد؟ پاسخ آن بسیار واضح است همانطور که بیان شد نابغه ها برای پاسخ به سوالات به اطراف خود می نگرند. خطوط شهری نزدیک ترین و در دسترس ترین وسیله ارتباطی در هر شرکت است که دسترسی به آن در شرکتها برای افراد آزاد است و صرف نظر از تعداد خطوط شهری و یا کارکنان شما مجبور هستید همیشه مبالغی را جهت هزینههای آبونمان بپردازید. پس کنترل بر روی آن می تواند در کاهش هزینه های شرکت سهم بزرگی داشته باشد.
چگونه با نظارت بر مکالمات به کسب درآمد بیشتر برسیم؟
آیا شما از تعداد تماس های ورودی مجموعه خود مطلع هستید؟ اهمیت این آگاهی چیست؟ فرض را بر این بگیریم که متوجه شدیم میانگین تماس های ورودی روزانه شرکت بین ۴ تا ۶ تماس یا هر عدد دیگری است. با این عدد چگونه می توان به افزایش درآمد رسید؟ برای درک بهتر موضوع داستان دیگری را تعریف می کنیم…
شرکتی فعال در زمینه فروش لپ تاپ، موبایل و دوربین عکاسی را تصور کنید. با توجه به هزینه های گسترده ای که برای تبلیغات انجام شده روزانه حجم بسیار زیادی تماس جهت فروش تجهیزات بیان شده دریافت می شود، در این مجموعه اگر بخواهیم بررسی نماییم که تعداد تماس های هر واحد فروش چقدر است و سهم فروش هر واحد متناسب با تماس های ورودی به چه صورت است، شما چه راهکاری دارید؟ چگونه می توانید متوجه شوید که محبوبیت کدام دسته بندی بیشتر است؟ تبلیغات شما در چه زمینه ای موثرتر بوده؟ تعداد تماس های ورودی دریافتی با درصد فروش چه ارتباطی دارد؟ ساعت اوج کاری (پیک تایم) هر واحد چه زمانی است؟
پاسخ به تمامی سوالات در سرویس مدیریت و تحلیل تماس
یک جدول کوچک با بیانی بسیار ساده راه حلی است که کمتر کسی به آن می اندیشد. این جدول کوچک اما کاربردی به شما اجازه می دهد تا تعداد تماس های ورودی هر واحد را به صورت جداگانه و یا دسته بندی رصد کنید. و حالا می توان گفت تنها راه حل منطقی و در دسترس سرویس مدیریت و تحلیل تماس است. با استفاده از این سرویس می توانید تماس ها را به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و… با یکدیگر مقایسه نمایید. از ساعت اوج کاری واحد ها مطلع شوید و در آن بازه زمانی تغییراتی تاکتیکی متناسب با هر گروه در مجموعه ایجاد کنید. می توانید با تغییر ساعت کاری شرکت افزایش فروش را تضمین نماید و یا حتی با ایجاد شیفت شبانه برای واحد های خاص جایگاه خود را در میان رقبا و بازار محکم تر کنید. می توانید برای استخدام افراد و یا تعدیل نیرو فکر اساسی کنید و بسیاری از موارد دیگر که تنها با مشاهده جدول کوچک در دسترس می شود.
حال به مثال باز می گردیم، پس از بررسی موارد فوق متوجه می شویم که تبلیغات در زمینه فروش لپتاپ بازخورد بهتری داشته و تعداد تماس های ورودی آن بیش از دیگر واحد ها است اما به دلیل تعداد کم کارکنان و بی جواب ماندن تماس ها، آن واحد سهم بسیار پائینی در فروش کلی سازمان را داشته و مقدار زیادی از مبلغ هزینه شده بابت تبلیغات از بین رفته است. با توجه به اطلاعات دریافتی سریعا می توان مورد را حل و راهکاری مناسب را جایگزین نمود.
موفقیت از آن شماست کافیست کمی دقیق تر اطراف را بنگرید، در بیشتر مواقع ساده ترین راه حل می تواند بهترین راه حل باشد.