اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش
فرض کنیم من می خواهم یک صفحه تبلیغ در یک روزنامه مثل همشهری بدهم و می خواهم آن را اندازه گیری کنم.

بررسی اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش در دو شیوه
شیوه سنتی :
خانم / آقای فلانی آگهی با این متن را برای یک هفته در صفحه آخر/وسط یا فلان قسمت درج کنید.
بررسی نتیجه :
خانم / آقای فلانی چند تا زنگ خور داشتیم. خوب بود / بد بود یا چرا کم یا چرا زیاد.
ابزاری که بتواند وضعیت کلیه تماسهای ورودی شما را ثبت کند. مثل سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی کافی است نمودار تماسهای این هفته را بر روی داشبورد مدیریتی خود اضافه کنید و با نمودار هفته قبل مقایسه کنید.
وقتی مبتنی بر تکنولوژی اندازه گیری می کنید یکسری مطالب و المانهای جدید که قبلا به گوشتان نمی رسید برایتان باز می شود و مجبور می شوید به آنها فکر کنید.

برخی از آنها عبارتند از :
من روزی ۳ میلیون تومان پول آگهی دادم
۲۵۰ زنگ خور داشتم
۵۰ تا فروش داشتیم ( چرا انقدر کم یا زیاد )
۴۰ تا تماس بی پاسخ داشتم ( پول تبلیغات هدر رفته چون ظرفیت لازم برای پاسخگویی نبوده یا باید نیرو اضافه کرد یا نیروها را آموزش داد که بتوانند بهتر تماسها را مدیریت و پاسخگویی کنند )
آگهی ۳ میلیونی روزنامه همشهری برای من ۲۵۰ زنگ داشت و آگهی روزنامه ایکس با مبلغ ۲ میلیون تومان برای من ۳۰۰ تماس ورودی ایجاد کرد.
و خیلی از المانهای مهم دیگر که باید راجع به آنها فکر و برنامه ریزی کنید. مطمئنم شما هم مثل من قبول دارید که هر تماس واحد فروش شما که بی پاسخ باشد برای مجموعه شما ضرر مالی دارد.
پس اگر فکر می کنید تصمیم دارید به شیوه ای مدرن تماسهای واحد فروش خود را مدیریت کنید همین امروز به هزاران مشتری راضی سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی بپیوندید .