معرفی سیسکو CUCM

توسط جولای 31, 2021

همه چیز در رابطه با Cisco Unified Communications Manager

بسیار مهم است که ارتباطات در دنیای تجارت موثر و ایمن باشد. اشتراک‌ گذاری اطلاعات در مکان و زمان مناسب، توزیع فرآیندهای تجاری را تسهیل می‌کند. برخی از سرویس‌های پایگاه داده، مدیریت بدون خطای تلفن‌های IP و تصمیم‌گیری درمورد تماس را ارائه می‌دهند. سرور ارتباطی مبتنی بر Linux که توسط سیستم‌های شرکت سیسکو پشتیبانی می‌شود و شماره‌های IP را به شماره تلفن‌ها وصل می‌کند و برنامه‌های صوتی، تصویری، داده‌ای و موبایلی را با هم ادغام می‌کند، CUCM که مخفف عبارت Cisco Unified Communications Manager نام دارد. ما در این مطلب به معرفی سیسکو CUCM می‌پردازیم و همه چیز را در رابطه با Cisco Unified Communications Manager (CUCM) خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

آشنایی با سیسکو cucm

CUCM چیست؟

Cisco Unified Communications Manager یا Cisco Call Manager (CCM)، یک پلتفرم کنترل تماس و ارتباطات یکپارچه است که خدماتی مانند مدیریت جلسه، ارسال صوت، ارسال ویدئو، پیام متنی و کنفرانس وب را ارائه می‌دهد. چندین سرور Cisco Call Manager را می‌توان با هم در یک Cluster گروه‌بندی کرد، که Call Managers را قادر می‌سازد منابع و ویژگی‌ها را برای مقیاس‌پذیری بهتر سیستم به اشتراک بگذارد.

Cisco Unified Communications Manager به عنوان مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو معنی می‌شود. این سیستم اجازه نمی‌دهد فایل‌های غیرضروری را با TFTP (پروتکل انتقال پرونده ناخواسته) در سرور به اشتراک بگذارید. یک کلاستر (Cluster) یا خوشه CUCM می‌تواند حداکثر 20 سرور داشته باشد، در حالی که وجود فقط یک سرور Publisher در کلاستر مجاز است. سرور Publisher در هر کلاستر حاوی اطلاعات موجود در پایگاه داده است. حداکثر هشت سرور Subscriber می‌توانند در یک کلاستر موجود باشد، زیرا فقط چهار سرور Subscriber می‌توانند تماس فعال برقرار کنند.

اگر بیش از چهار سرور Subscriber در یک Cluster استفاده شده باشد، در صورت عدم دسترسی به سرور فعال، سرورهای اضافی به عنوان سرورهای پشتیبان عمل می‌کنند. 11 سرور دیگر موجود در Cluster ممکن است مسئول خدمات مختلفی از جمله TFTP و منابع رسانه‌ای باشند.

cisco cucm

معرفی نحوه عملکرد سیسکو CUCM:

پس از اتصال کابل شبکه به IP-Phone، مراحل به شرح زیر انجام می‌شود:
IP-Phone ، به سرورهای DHCP موجود در شبکه درخواست می‌دهد.
سرور DHCP آدرس IP اختصاصی برای تلفن را به همراه آدرس IP سرور TFTP برای IP-Phone ارسال میکند.
از آنجا که سرور TFTP مستقیماً به CUCM Publisher متصل است، در صورتی که تنظیمات مربوط به ارسال شماره خودکار انجام شده باشد گوشی تلفن رجیستر می‌شود.
تلفن هم اکنون در دسترس است. اگر IP TFTP ارائه شده توسط سرور DHCP متعلق به CUCM Publisher نباشد (اگر تنظیم نشده باشد)، باید آدرس IP مدیر ارتباطات به صورت دستی در تلفن وارد شود.

معرفی قابلیت‌ها سیسکو CUCM:

سیسکو CUCM دارای یک تعداد قابلیت خاص است که در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک می‌پردازیم.

گزینه‌های هوشمند: این گزینه‌ها امکان استفاده از دستوراتی مانند “مزاحم نشوید”، “ارتباطات داخلی”، “ضبط تماس”، “ایستادن روی خط” را در مواقع ضروری برای مراکز تماس فراهم می‌کند.
چندرسانه‌ای: این قابلیت محتوای صوتی و تصویری را می‌تواند پشتیبانی و به راحتی به تماس اضافه کند.
تلفن‌های پیشرفته: مدیر ارتباطات سیسکو با جدیدترین فن‌آوری‌های تلفن از جمله تلفن‌های IP و برنامه‌های ابتکاری قابل اجرا بر روی آنها سازگار است.
ارتباطات بی‌سیم: این قابلیت به کارمندان اجازه می‌دهد بدون قطع اتصال، به شبکه داده بی‌سیم متصل شوند.
نصب آسان: پیکربندی‌های ازپیش ‌تعیین ‌شده‌ای را می‌توان ایجاد کرد و آنها را برای تسریع در زمان تنظیم CUCM به راحتی تکرار نمود.

در کل می‌توان گفت CUCM دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله انتقال تماس و گزینه “با من تماس بگیرید”، پشتیبانی از طیف وسیعی از تلفن‌ها، امنیت تماس‌های غیر منتظره کنفرانس، کنفرانس، مرکز تماس و سیستم‌های پاسخگویی صوتی سفارشی است. امکان نصب CUCM که یک جز قدرتمند پردازش تماس با روش‌های مختلف مطابق با سیاست‌های امنیتی است، وجود دارد. با ارائه نسخه‌های به روزرسانی شده، خطاها برطرف می‌شوند، پایگاه داده ایجاد می‌شود و بهتر خدمات می‌دهد.

 

سیسکو cucm

معرفی ویژگی‌ها سیسکو CUCM:

بحث مهم دیگری که در مطلب معرفی سیسکو CUCM باید به آن پرداخته شود ویژگی‌های این پلتفرم است که در زیر به آنها اشاره شده است.

ارتباطات واحد: CUCM زیرساخت ارتباطات را تلفیق کرده و افراد و تیم‌ها را قادر می‌سازد تا به سادگی با مدیر ارتباطات سیسکو ارتباط برقرار کنند. این ویژگی از طریق تلفن IP، ویدئوی با کیفیت بالا، پیام رسانی یکپارچه و پیام فوری فراهم می‌شود.

تحرک پیشرفته: به کمک CUCM می‌توانید فضاهای کاری خود را تغییر شکل دهید. بهترین استعدادها را در هر کجا که هستند جذب کرده و حفظ کنید و با دادن ابزارهای موفقیت‌آمیز به Cisco Unified Communications Manager به آنها امکان تولید مثمر ثمر را بدهید. این راه حل دارای ویژگی‌های گسترده‌ای برای پشتیبانی از کارکنان سیار و از راه دور است.

محلی و جهانی: مدیر ارتباطات متحد سیسکو از نیازهای مشاغل کوچک و متوسط به بزرگترین شرکت‌ها با حداکثر 80،000 کاربر پشتیبانی می‌کند.

عملیات جهانی متصل به ابر: CUCM به شما اجازه می‌دهد تا مشاغل دارای چند دفتر کار را مدیریت، تجزیه و تحلیل و عیب‌یابی نمایید.

همکاری گسترده: CUCM از طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های شخص ثالث به علاوه شرکا پشتیبانی می‌کند. این منجر به یک همکاری غنی با هر کسی، در هر مکان و در هر برنامه‌ی تجاری می‌شود. البته برای همکاری با کمپانی بزرگی مثل سیسکو پیش شرط های زیاد و دشواری وجود دارد و سیسکو هر کسی را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب نمی‌کند. به همین دلیل با افتخار اعلام میکنیم که ما پارتنر رسمی کمپانی سیسکو هستیم.

امن و سازگار: CUCM از آخرین پروتکل‌های احراز هویت، رمزگذاری و ارتباطات پشتیبانی می‌کند. این سیستم با گواهینامه‌های اصلی صنعت مطابقت دارد و داده‌ها و ارتباطات را برای مشتریان در خدمات مالی، ساخت، خرده‌فروشی و دولت در سراسر جهان تأمین می‌کند.

سیسکو cucm

معرفی ورژن‌های سیسکو CUCM:

برنامه CUCM ورژن‌های مختلفی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. معمولا هر نسخه برای ارائه تجارب بهتر کاربر، هزینه کمتر مالکیت و همکاری گسترده فراتر از فایروال، بر اساس بسیاری از قابلیت‌های نسخه‌های قبلی ساخته شده است. این در حالی است که در هر نسخه پیشرفت‌های اساسی دیده می‌شود.
به روزرسانی‌ها برای Cisco Unified Communications Manager می‌تواند پیچیده باشد و زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. روند جدید و ساده برای به روزرسانی به نسخه جدید CUCM به طور قابل توجهی میزان زمان صرف شده برای ارتقا را کاهش می‌دهد. همچنین تعداد خطاهای احتمالی را کم می‌کند.

Cisco Unified Communications Manager یک سیستم ارتباطی مبتنی بر IP است که محصولات و برنامه‌های صوتی، تصویری و داده‌ای را تلفیق می‌کند. این سیستم امکان برقراری ارتباطات موثرتر و ایمن‌تر را فراهم می‌سازد و می‌تواند شیوه ارتباط ما را تغییر دهد. CUCM نشان دهنده تغییر پارادایم ارتباطی مانند اختراع تلگراف است. این پلتفرم با استفاده از تلفیق صدا، ویدئو و داده‌ها موانع جغرافیایی ارتباطات موثر را برطرف می‌کند. تجارت را می‌توان به کمک این سیستم طوری انجام داد که با پیشرفت شما همراه باشد. اطلاعات مدت طولانی است که در دسترس ماست، اما CUCM اشتراک گذاری این اطلاعات را برای ایجاد دانش و ارزش امکان پذیر می‌کند.

Cisco CUCM بخشی از یک راه حل یکپارچه است که شامل زیرساخت شبکه، امنیت، تحرک، محصولات مدیریت شبکه، استقرار انعطاف پذیر و گزینه‌های مدیریت برون سپاری است.
Cisco CUCM می‌تواند با ایجاد ارتباطات موثرتر و بدون از دست دادن ماهیت شخصی مکالمه رو در رو، خطوط اصلی تجارت را به شدت تغییر دهد. ارتباط موثرتر منجر به کاهش زمان ورود به بازار و تحول زیرکانه فرایندهای تجاری از طریق همکاری می‌شود.

 

نرم افزار گزارشگر ابری تنها سرویس تحت کلود برای دریافت ریز مکالمات و گزارش تماس کلیه محصولات سیسکو

گزارش گیری سیسکو

 

همین حالا ثبت نام کنید و از تمام امکانات نرم افزار گزارش تماس سیسکو به صورت کاملا رایگان برای مدت  14 روز استفاده کنید

 

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید