گزارش ثبت جزئیات تماس سیسکو یا CDR چیست؟

توسط جولای 27, 2020

گزارش ثبت جزئیات تماس سیسکو یا CDR چیست؟

اگر هوشمندانه این کار را انجام دهید کاری بسیار ساده ایست

با گذشت زمان استفاده از گزارش تماس و سرویس های تحلیلی در تمام سازمان ها و شرکت ها، متداول تر می شود. اگر اتفاقا کسی هستید که در حال برنامه ریزی و معرفی یک نرم افزار جدید در کسب و کار خود و همچنین در حال تفکر در مورد چگونگی کمک این نرم افزار به بهبود بخش پشتیبانی مشتری خود هستید، جای خوبی آمده اید. اطلاعات زیر در این باره کمک شایان ذکری به شما خواهد کرد. بدون بگو مگوی بیشتر اجازه دهید تا نگاهی عمیق تر داشته باشیم تا به شما اجازه دهد تصمیمی آگاهانه بگیرید.

داشبورد گزارشگر ابری

گزارش ثبت جزئیات تماس سیسکو یا CDR چیست؟

CDR یا ثبت جزئیات تماس طبق تعریف در ویکی پدیا این چنین آمده است که، در تلفن، جزئیات تماس ثبت می شود که حاوی اطلاعات مرتبط با یک تماس تلفنی از قبیل آدرس مبدا و مقصد تماس، زمان شروع و پایان تماس، طول مدت تماس، ثبت زمان دقیق تماس گرفته شده در طول روز و هر گونه هزینه بزرگ افزوده شده یا هزینه های سرویس های اپراتور در میان سایر جزئیات یک تماس می باشد.

تحلیل و گزارش ثبت جزئیات تماس سیسکو چیست؟

چه داده ای؟ خب، CDR یک سرویس برنامه ایست که بر روی خوشه CUCM اجرا می شود (در واقع، پخشگر یا پابلیشِر). این برنامه اگر فعال شود می تواند از ثبت های جزئیات تماس (CDR) و ثبت های نگهداری یا تشخیصی تماس (CMR) استفاده کند. داده های CDR/CMR بر روی پخشگر یا پابلیشِر CUCM رایت شده اند.

CDR و CMR چیست؟

مدیریت ارتباطات یکپارچه سیسکو دو نوع اسناد ثبتی را تولید می کند که به شکل زیر دو نوع اطلاعات از قبیل سوابق تماس و اطلاعات تشخیصی را ذخیره می کنند…

  • ثبت جزئیات تماس (CDR): ثبت داده ها که حاوی اطلاعات در مورد تماسی است که توسط CallManager پردازش شده اند.
  • ثبت مدیریت تماس (CMR): ثبت داده ها که شامل کیفیت سرویس (QoS) یا اطلاعات تشخیصی در مورد یک تماس می شود که به آن ثبت تشخیصی نیز می گویند.

به مجموع CDRها و CMRها، داده های CDR گفته می شود. داده های CDR تمام تماس های گرفته شده و تماس های دریافتی توسط کاربران سیستم CallManager را ثبت می کند. داده های CDR عمدتا برای ایجاد سوابق صورتحساب ها مفید است. اما می توان از آن برای مسیریابی فعالیت های تماس و تشخیص انواع خاصی از مسائل و برنامه ریزی ظرفیت نیز استفاده نمود.

همانطور که گفته شد CDRها حاوی اطلاعاتی در مورد مبدا تماس، مقصد تماس، تاریخ و زمان شروع تماس، زمان اتصال تماس و زمان اتمام تماس هستند. زمانی که شخص تماس گیرنده خط را اشغال کند می توانیم یک تماس را شروع شده و زمانی که هم تماس گیرنده و هم طرف مقابل تماس خط را آزاد کنند می توانیم تماس را تمام شده در نظر بگیریم. CMRها حاوی اطلاعاتی در مورد میزان داده های ارسالی و دریافتی، تفاوت زمان از لحظه ارسال بسته اطلاعاتی تا زمان رسیدن به مقصد، بیان میزان تاخیر اطلاعات یا بسته های گمشده هستند.

معماری CDR سیسکو پیکربندی مدیر منبع CDR

 

معماری CDR سیسکو پیکربندی مدیر منبع CDR

مدیر منبع CDR با استفاده از FTP/SFTP  فایل های CDR را دست کم به سه مقصد (سرورهای صورتحساب) از پیش تنظیم شده ارسال می کند. برای این منظور در دیسک های ذخیره فضایی محدود و از پیش تعیین شده وجود دارد در صورتی که این فضا در حال تکمیل شدن و یا پر شدن باشد مدیر منبع CDR برای کاهش استفاده از دیسک فایل های قدیمی تر را شناسایی کرده و بر حسب مقدار فضا مورد نیاز اطلاعات قدیمی را حذف می کند. این اطلاعات به صورت کاملا برنامه ریزی شده و خودکار پاک می شوند.

چرا گزارش و تحلیل CDR سیسکو؟

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند کاهش هزینه های مخابراتی می باشید.

شرکت ها همیشه در پی راه هایی برای کاهش هزینه ها و به حداکثر رساندن سود و مزایا هستند. هزاران شرکت از مزایا و ویژگی های فراوان “گزارشگرابری” برای کمک به زدن هزینه ها (حذف هزینه ها) و پس انداز کردن پول استفاده می کنند!

محاسبه هزینه تماس های خروجی سانترال

 

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند بسترسازی تحلیل ترافیک صوت می باشید.

مدیران همواره تلاش می کنند تا با کسب دیدگاه های بیشتر در مورد بستر صوت، کارایی عملی را بهبود ببخشند. مدیران روزانه وظایف گوناگونی را انجام می دهند. از جمله حفظ یا تغییر پرسنل، رویارویی و یا معامله با چندین فروشنده و چندین سیستم، سوءاستفاده یا استفاده نادرست کارمندان و نامنظمی ها در استفاده از صوت را برای انجام دارند. بدون وجود راهی مناسب برای مدیریت ارتباطات صوتی، هزینه ها می توانند به سرعت افزایش یابند.

 

گزارشگرابری اولین سرویس مدیریت و تحلیل تماس، کار را برای مدیران بسیار آسان نموده است. بدین شکل که آن ها به سرعت می توانند جستجوهایی بر روی داده های تماس انجام دهند و همچنین می توانند برای اطلاع رسانی به مدیران در مورد هرگونه الگوی تماس مشکوک و بازدهی کم سیستم ها، گزارش های سفارشی و اختصاصی ایجاد نمایند.

نظارت و بررسی ترافیک تماس های ورودی و خروجی و بی پاسخ در سانترال و کال سنتر

 

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند هشدارهای اورژانس 115 می باشید.

کارمندان را در هر کجای این دنیا می توان ردیابی کرد. در گزارشگر ابری زمانی که تماس اورژانس 115 برقرار می شود و حاوی اطلاعاتی از قبیل نام، داخلی، آدرس، ساختمان، طبقه، اتاق و غیره می باشد، به آنی مدیران یا نگهبانی را مطلع می سازد. این ویژگی به گروه اورژانس اجازه می دهد تا مکان تماس گیرنده را مشخص و تیم امداد را به آسانی و در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان ممکن اعزام کنند.

هشدار و اطلاع رسانی های تخصصی در گزارشگرابری

 

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند حسابداری تماس می باشید.

شما به عنوان مدیر قطعا از تمامی هزینه های ایجاد شده آگاه نیستید و فقط آن را می پردازید اما به کمک گزارشگر ابری شما از هر تماسی آگاه خواهید بود این به معنا اطلاع از هزینه تماس نیز می شود. کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تماس با خط ثابت شهری در هر دقیقه، هزینه گروه اصلی یا شعب دفتر، هزینه پیامک، هزینه واحدهای مختلف سازمان، هزینه برای هر تماس با موبایل (اپراتورهای مختلف) و هزینه تماس در شبکه کشوری و خارج از شبکه را مطلع خواهید شد. این کار به راحتی با یکبار وارد کردن تعرفه تماس امکان پذیر می شود.

خلاصه وضعیت دستگاه سانترال و یا کالسنتر در یک نگاه

 

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند اخطار کلاهبرداری های تلفنی می باشید.

مهم نیست چگونه ممکن است بستر یا پلت فرم صوت شما ایمن باشد، امکان کلاهبرداری تلفنی، سوء استفاده و استفاده نادرست کارمندان هنوز هم وجود دارد. گزارشگرابری این امکان را فراهم آورده و به کاربران اجازه می دهد تا به آسانی تعداد نامحدودی از هشدارها را برای آگاه کردن آنی مدیران از کلاهبرداری های تلفنی بالقوه و سوءاستفاده های داخلی پیکربندی نمایند.

 

مدت زمان کل مکالمه پرسنل در یک روز و یا هر بازه زمانی دیگر

 

  1. شما خواستار نرم افزار گزارش CDR سیسکو هستید زیرا نیازمند افزایش بهره وری و موفقیت بیشتر کارمندان می باشید.

کل دستمزهای پرداختی در بیشتر سازمان ها یکی از بزرگ ترین هزینه هاست و افزایش اندک آن در بازدهی کارمندان می تواند منجر به صرفه جویی بالاتری در هزینه ها شود. سرویس مدیریت و تحلیل تماس گزارشات فراوانی با حقایق انکارناپذیری فراهم می آورد که مدیران به منظور اطمینان حاصل کردن از بهره وری مناسب کارمندان می توانند از آن ها استفاده کنند.

نظارت و کنترل مدت زمان مکالمه پرسنل و تعیین هدف برای بهبود وضعیت پاسخگویی به تماس ها

گزارشگر ابری اولین سرویس مدیریت و تحلیل تماس در خدمت شماست تا بتوانید در یک اقدام ساده بهره وری را افزایش داده، هزینه ها را مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88903060 تماس حاصل کنید…

منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم…

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید