کاهش هزینه تبلیغات

توسط آگوست 26, 2021

تبلیغ به معنای پرداخت مبلغی برای معرفی شرکت و محصولات در فضاهای مختلف است، که هدف از آن جذب مخاطب و کسب درآمد می باشد. از مسائل مهم در تبلیغات بررسی و کاهش هزینه تبلیغات است. کاهش هزینه تبلیغات مشكلی است كه تمام شركت‌ها خصوصا شركت‌های تجاری كوچك با آن مواجهند. در تمامی سازمان ها و شرکت ها اجرای برنامه های تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، از این‌رو تبلیغات به عنوان یكی از سرفصل‌های مالی مهم و پربحث درسازمان‌ها و شركت‌ها محسوب می‌شود.  بسیاری از این شركت‌ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به انواع تبلیغات اقدام میکنند . با وجود این، هزینه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط اقتصادی ایران برای بسیاری از شركت‌ها بسیار سنگین است. به همین دلیل شركت‌ها همواره به دنبال راهكاری هستند تا ضمن افزایش سهم خود از بازار، با کاهش هزینه تبلیغات ، سود خود را افزایش دهند.

کاهش هزینه تبلیغات

از جمله راهكارهای کاهش هزینه تبلیغات می باشد که می‌تواند به مدیر یك شركت تجاری یا مدیر بخش تبلیغات و بازاریابی در كاهش هزینه‌ تبلیغات بسیار كمك كند كه در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم:

1. توسعه و توجه به روابط عمومی

همواره تبلیغات برای شرکت ها گران بوده، اما یکی از راهکارهای کاهش هزینه تبلیغات، روابط عمومی است. روابط عمومی هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان می باشد. با این وجود اسپانسر یک همایش علمی شدن یا پخش اخبار در مورد شركت، محصولات و یا خدمات شما از طریق رسانه‌های عمومی و شبکه های اجتماعی بسیار بیش‌تر از انجام تبلیغات مستقیم تاثیرگذار است. پخش یک تیزر با موضوع علمی و یا فرهنگ سازی در شبکه های اجتماعی یا پخش یك برنامه تلویزیونی در این زمینه بسیار بهتر از تبلیغات مستقیم است چرا كه اعتبار بیشتری نزد مخاطبان و مشتریان بالقوه دارد. در صورتی كه امكان انجام چنین فعالیت‌هایی را در قالب روابط عمومی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی خود را كاهش دهید و در عین حال تاثیر مثبت بیشتری در ذهن مخاطبان خود بگذارید.

روابط عمومی
بنابراین برقراری تماس مستمر با رسانه‌ها و خبرگزاری‌های محلی ، حضور در صفحات پر بازدید شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های تجاری شركتتان نظیر اعلام میزان كل فروش و سود شركت در بازه زمانی معین، برنامه‌های توسعه محصول یا بازار یا سایر جریاناتی كه مربوط به كسب‎ وكارتان است و برای مشتریان و مخاطبان مورد نظر شما نیز جالب توجه است، به شما كمك می‌كند تا با توسعه فعالیت‌هایتان در حوزه روابط عمومی، نیاز كم‌تری به انجام تبلیغات مستقیم داشته باشید و به این ترتیب ضمن اینكه به طور غیرمستقیم و موثرتر خود را به مشتریان معرفی می‌كنید، به میزان قابل ملاحظه‌ای با کاهش هزینه تبلیغات مواجه خواهید شد.

2. استفاده از نرم افزار گزارشگر ابری

نرم افزار گزارشگر ابری به عنوان پارتنر رسمی شرکت سیسکو و تنها نرم افزار گزارشگیری تماس تلفنی بدون محدودیت در تعداد و نوع سانترال (سانترال سیسکو، سانترال پاناسونیک، سانترال آوایا، سانترال استریسک و…)  با کمک 2 ویجت پرکاربرد خود باعث کاهش هزینه تبلیغات و هدر رفت تبلیغات خواهد شد.
این 2 ویجت عبارتند از : “ویجت تماس های دریافتی” و “ویجت تعداد تماس های همزمان در ثانیه، دقیقه و ساعت”

کاهش هزینه تبلیغات مقاله وبلاگ  گزارشگیری تلفن سانترال کاهش هزینه تبلیغات کاهش هزینه سیسکو روابط عمومی تلفن سانترال تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات انواع تبلیغات در کسب و کار ارتباط و تبلیغات
نرم افزار گزارشگر ابری در قدم اول به شما کمک میکند تا با بررسی تماس ها و تحلیل تبلیغات گذشته از هدر رفت هزینه تبلیغات جلوگیری کنید و بهترین و پر بازده ترین تبلیغ را گزینش کنید.در قدم دوم به شما کمک میکند تا امکانات درون مجموعه را برای تبلیغات مدیریت کنید. یعنی به فکر افزایش یا کاهش خطوط شهری باشید و یا حتی با جابجایی پرسنل در دپارتمان ها و یا جذب نیرو شرایط مناسب برای پاسخگویی را فراهم کنید.

3. كاهش تعداد دفعات پخش آگهی تبلیغاتی

اثربخشی تبلیغات معمولا براساس دو معیار مورد سنجش قرار می‌گیرد: میزان فراگیری (Reach) و فراوانی تكرار (Frequency). میزان فراگیری به معنای تعداد افرادی است كه تبلیغ شما را می‌بینند؛ بنابراین تبلیغی كه میزان فراگیری آن كم و دفعات تكرار آن بیش‌تر است منجر به آن می‌شود كه تبلیغ شما را یك گروه نسبتا كوچكی از مشتریان بالقوه به تعداد دفعات بیشتری مشاهده كنند. میزان فراگیری باید دست نخورده بماند، چرا كه شما یك گروه خاص از مشتریان بالقوه را انتخاب می‌كنید. تنها به این دلیل كه گمان می‌كنید احتمال دارد آن‌ها محصول یا خدمت شما را خریداری كنند، در حالی كه ممكن است آن‌ها در نهایت از شما خرید نكنند.
بنابراین نباید حق مساوی را از تمامی مشتریان بالقوه، سلب كرده و تنها تبلیغات خود را برای عده‌ای خاص پخش كنید؛ بنابراین اگر شما ناگزیر به قربانی كردن یكی از این دو معیار باشید بهتر است كه فراوانی تكرار را انتخاب كنید؛ به طور مثال پست تبلیغاتی شما در اینستاگرام می‌تواند از ۱۲ پیج به ۱۰ پیج كاهش یابد یا به جای شش بار استوری تبلیغاتی در روز می‌تواند دفعات پخش استوری تبلیغاتی شما به پنج بار در روز كاهش یابد، اما استفاده از اینستاگرام برای پخش تبلیغات به دلیل وسعت فراگیری این رسانه نباید تغییر كند.

4. شریك تبلیغاتی مناسب پیدا کنید

سعی كنید تبلیغاتتان را با تبلیغات شركت دیگری همراه كنید؛ به طور مثال به جای اینكه شركت شما برای مدت زمان معینی اولین استوری یک صفحه پر بازده اینستاگرام را برای تبلیغات خود خریداری كند، بهتر است آن را با یك شركت تجاری دیگر شریك شوید یا اینكه اجازه دهید آن‌ها با شما شریك شوند. به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آن‌ها همراه كنید. به این ترتیب هزینه تبلیغات شما نصف می‌شود. با اینكه ممكن است به این ترتیب تا حدودی تاثیر و پاسخ مورد انتظار از تبلیغاتتان كاهش یابد، ولی این بهترین روش برای تداوم تبلیغات در بازه زمانی طولانی‌تر و صرفه‌جویی ‌در هزینه است. باید توجه داشت كه شریك و همراه تبلیغاتی شما از رقبا یا شركت‌هایی نباشد كه بنا به دلایلی تمایل ندارید با آن‌ها مرتبط شوید و در این ارتباط نظارت‌های ضروری را اعمال كنید.

 

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید