AWS میزبان نرم افزار گزارشگر ابری

توسط آگوست 5, 2021

آمازون وب سرویس (AWS) ابزار مناسبی برای قرارگیری اپلیکیشن های مختلف در فضای ابری است. هدف این سرویس از سرور آمازون توسعه محاسبات یا رایانش ابری است. رایانش ابری امروزه یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهایی است که به دنبال فضای ذخیره سازی متغیر یا متناسب با تقاضا هستند. آمازون وب سرویس بر اساس نیاز مشتری، سطوح دسترسی متفاوتی را به اطلاعات و پایگاه داده ها برای او فراهم می آورد.

در این مقاله با شرکت آمازون و سرویس های آن آشنا خواهیم شد و در ادامه شرکت‌های بزرگی که از وب سرویس های آمازون استفاده می‌کنند را خواهیم شناخت.

سرور آمازون aws

شرکت آمازون

شرکت آمازون در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا راه‌اندازی شد.

این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود و در گروه کتابفروشی هایی مانند Barnes & Noble قرار می‌گرفت، امروز نماد خرده فروشی الکترونیکی محسوب می‌شود و به درستی آن را فروشگاه همه چیز می‌نامند.

AWS میزبان نرم افزار گزارشگر ابری مقاله وبلاگ  وب سرور گزارش گیری سانترال سیسکو سرور آمازون سانترال سیسکو سانترال پاناسونیک سانترال Asterisk آنالیز تماس سانترال سیسکو آمازون وب سرویس aws

از حدود ۵۰۴ میلیون سهم شرکت آمازون، حدود ۵۲ میلیون سهم آن در اختیار جف بزوس است و هم‌چنان بزرگترین سهامدار شرکت آمازون محسوب می‌شود (+). اگر از دو سهامدار حقوقی آمازون، یعنی گروه Vanguard (با ۳۲ میلیون سهم) و گروه ‌Blackrock (با ۲۷ میلیون سهم) صرف‌نظر کنیم، چهارمین سهامدار بزرگ و دومین سهامدار حقیقی بزرگ آمازون، اندرو جسی (Andrew Jassy) است که مدیر شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services) است و بیش از ۱۰۰ هزار سهم این شرکت را در اختیار دارد. اندرو جسی از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ جایگاه مدیر ارشد اجرایی آمازون را که تا کنون در اختیار جف بیزوس بوده در اختیار می‌گیرد.

آمازون امروزه طیف گسترده‌ای از محصولات را پوشش می‌دهد. یکی از مهم ترین نوآوری های آمازون، آمازون وب سرویس یا AWS است.برای این که در مورد آمازون وب سرویس و خدماتش به بشریت بیشتر بدانید، همراه ما باشید!

 

داستان راه‌اندازی AWS 

AWS مخفف آمازون وب سرویس (Amazon Web Services) است که توسط بنیامین بلک و کریس پینک‌هام در سال ۲۰۰۴ توسعه داده شد. وب‌سایت آمازون در سال ۲۰۰۶ به منظور افزایش بهره‌وری عملیاتی خود، وارد بازار ارائه‌ خدمات ابری شد و سرویس رایانش ابری آمازون را در ماه مارس سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی کرد و به جهانیان معرفی نمود. در ابتدا، مراکز سرور آمازون تنها در ۱۶ نقطه جغرافیایی مختلف قرار داشتند اما تا پایان سال ۲۰۰۷، این تعداد به ۱۹ نقطه مختلف افزایش یافت. در سال ۲۰۱۸، AWS ایستگاه‌های زمینی خود را گسترش داد و از سال ۲۰۱۹ تاکنون، این سیستم در بیست منطقه جغرافیایی شروع به فعالیت کرده است. این مناطق عبارتند از شش منطقه در آمریکای شمالی، یک منطقه در آمریکای جنوبی، پنج منطقه در اروپا و آفریقا و در نهایت هشت منطقه در آسیا.

سرور آمازون aws

هر یک از این مناطق در یک کشور خاص واقع شده‌اند و شامل یک یا چندین مرکز داده هستند. شرکت آمازون در دسامبر سال ۲۰۱۴ خدمات وب خود را گسترش داد و تعداد مناطق را به ۲۸ منطقه با ۴/۱ میلیون سرور افزایش داد. به همین دلیل، می‌توان گفت که آمازون از نظر ارائه‌ خدمات ابری به سراسر جهان، یکی از قدرتمندترین زیرساخت‌های فیزیکی را در اختیار دارد و شرکت‌های رقیب نتوانسته‌اند با تجهیزات زیرساختی شرکت آمازون در سطح جهانی به رقابت بپردازند. اولین سرویس رایانش ابری آمازون که از جمله مهم‌ترین نوآوری‌های جدید شرکت آمازون به شمار می‌رود، Simple Storage Service است که به اختصار آن را S3 می‌نامند. این سرویس به منظور قرار دادن اپلیکیشن‌های مختلف در فضای ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها طی یک سال، وب‌سایت آمازون توانست با استفاده از این ایده‌ جدید و نوآورانه، ۱۸۰ هزار مشتری جدید را به سرویس رایانش ابری  خود جذب کند که یک موفقیت بزرگ برای وب‌سایت آمازون به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۱۰، با اعلام نتفلیکس مبنی بر ارائه‌ خدمات خود مبنی بر سرویس ابری آمازون، استقبال بیشتری از این خدمات شد. از آن زمان تاکنون، این سرویس تبدیل به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سیستم رایانش ابری جهان شده است. سرویس رایانش ابری آمازون یک ابزار مناسب برای کسب و کارهای منعطف، مقرون به صرفه و خواهان فضای ذخیره‌سازی متغیر است و سطحی از دسترسی به داده را برای آن‌ها فراهم می‌سازد. به طور کلی می‌توان سرویس ابری آمازون را به دو گروه تقسیم‌بندی کرد: (۱) سرویس ماشین مجازی آمازون (EC2) و (۲) سیستم ذخیره‌سازی آمازون (S3). سرویس ماشین مجازی آمازون، امکان مدیریت سرورهای اختصاصی مجازی را فراهم می‌کند. این سرویس با درصد خطای بسیار پایین عمل می‌کند و توان پردازشی بسیار بالایی دارد.

امکانات و ویژگی‌های سرویس AWS

AWS تنها پلتفرمی برای انجام محاسبات ابری نیست بلکه خدمات بسیار زیادی را به کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهد، از جمله محاسبه، پردازش، سرور، شبکه‌سازی، امنیت، فضای ذخیره‌سازی، ایمیل، توسعه اپلیکیشن موبایل، پایگاه داده و غیره که همگی به صورت از راه دور برای مشتری ارائه می‌شوند. سرویس رایانش ابری آمازون خدمات محاسباتی خود را در طیف گسترده‌ای از جمله پردازش محاسبات انجام می‌دهد.

پردازش محاسبات شامل ابر محاسبه الاستیک، لامبدا، بینزتاک الاستیک و آمازون لایت‌سیل است.

خدمات ذخیره‌سازی آسان سرور آمازون که به اختصار آمازون S3 نامیده می‌شود، فضای ذخیره‌سازی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و مشتریان می‌توانند تا ۵ گیگابایت از داده‌ی خود را پشتیبانی بگیرند. این داده‌ها در سطل‌هایی به نام S3 buckets ذخیره و مرتب می‌شوند. همچنین، سرویس‌های ذخیره‌سازی بلندمدت به نام‌های یخچال آمازون (Amazon Glacier) و بلوک منعطف آمازون (Amazon Elastic Block Store) نیز از جمله خدمات ذخیره‌سازی AWS محسوب می‌شوند.

aws

از دیگر خدمات این سرویس، شبکه‌سازی است. با استفاده از این خدمات، مشتریان می‌توانند با به‌کارگیری ابر مجازی آمازون، بخشی از ابر AWS را تحت کنترل خود قرار دهند و با استفاده از بازارهای آمازون، در ترافیک شبکه تعادل برقرار نمایند. پایگاه داده‌ی سرویس رایانش ابری آمازون شامل خدماتی همچون Amazon Aurora، Amazon RDS، Amazon DYNAMODB و Amazon Redshift است.

مسئله بعدی، برقراری امنیت در دسترسی به داده‌ی کاربران است که این امنیت توسط سرویس هویت و مدیریت دسترسی تأمین می‌شود. همچنین، خود کاربران هم می‌توانند سیاست‌هایی را به منظور بالا بردن امنیت داده و اطلاعات ذخیره شده‌ خود در این سرویس رایانش ابری تعریف نمایند. آمازون همچنین سیستم‌های مختلف پیام‌رسانی را ارائه می‌دهد از جمله SQS یا سرویس قدرتمند پیام‌رسانی، SNS یا سرویس نوتیفیکیشن آمازون، SES یا سرویس ایمیل آمازون. هر سه سرویس بسیار قابل اعتماد هستند و امنیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سرور آمازون ابزارهای مختلفی از قبیل رابط خط و فرمان و بسته توسعه نرم‌افزار برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مختلف را بکار می‌برد.

لازم به ذکر است که برنامه‌نویسان از زبان‌های برنامه‌نویسی و پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید و iOS، جاوا، ++C، پایتون، PHP، روبی، NodeJS برای توسعه‌ی این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. آمازون حتی در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز فعالیت دارد و خدماتی همچون تبدیل متن به گفتار، تحلیل تصاویر و یادگیری ماشین را بر اساس خدمات ابری ارائه می‌دهد. علاوه بر این، آمازون به شرکت‌هایی که قصد دارند از مراکز داده‌ی سنتی به فضای ابری انتقال یابند، کمک می‌کند.

شرکت‌هایی که از وب سرویس های آمازون استفاده می‌کنند

  • اینستاگرام Instagram
  • فیسبوک Facebook
  • لینکدین Linkedin
  • پینترست Pinterest
  • نتفلیکس Netflix
  • گزارشگر ابری PBXDom
  • ادوبی Adobe
  • بی بی سی BBC
  • تویتر Twitter
  • واتساپ WhatsApp

نرم افزار گزارشگر ابری در AWS

گزارشگر ابری کاملا تحت بستر کلود و بر روی قوی‌ترین دیتاسنتر دنیا یعنی آمازون قرار دارد. دسترسی به اطلاعات این دیتاسنتر با ضمانت 99.999999% تضمین شده است. نگهداری و ذخیره اطلاعات در 3 ناحیه مختلف به صورت همزمان نیز موجب شده تا به هیچ عنوان اطلاعات و داده های شما در این نرم افزار از بین نرود به همین دلیل اکثر نرم‌افزار‌های محبوب مثل Instagram و Facebook و Whatsapp و … نیز از این دیتاسنتر استفاده می‌کنند.

سرور آماون aws

نرم افزار گزارشگر ابری به عنوان پارتنر رسمی شرکت سیسکو و تنها نرم افزار گزارشگیری تماس تلفنی بدون محدودیت در تعداد و نوع سانترال (سانترال سیسکو، سانترال پاناسونیک، سانترال آوایا، سانترال استریسک و…) جهت سرعت بالای تحلیل نرم افزار و همچنین حفاظت از دیتا کاربر، AWS را به عنوان میزبان انتخاب کرده است.

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 8 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید