رمز گذاری اطلاعات و امنیت کاربران در نرم افزار گزارشگر ابری

توسط سپتامبر 9, 2021

رمز گذاری اطلاعات (Data Encryption) روشی برای به هم پیوستن داده ها است. به طوری که تنها افراد مجاز قادر به درک آن اطلاعات می باشند. از نظر فنی رمز گذاری اطلاعات شامل فرایندی است که متن ساده ای که توسط انسان قابل خواندن است را به متنی غیر قابل خواندن، تبدیل می کند. به عبارت ساده تر، کاری که رمز گذاری داده ها انجام می دهد این است که داده های قابل خواندن را طوری تغییر می دهد که تصادفی به نظر برسند. رمز گذاری اطلاعات مستلزم استفاده از کلید رمزنگاری (cryptographic key) است. منظور از کلید رمزنگاری، مقادیر ریاضی است که فرستنده و گیرنده پیام در مورد آن به توافق رسیده اند.

رمز گذاری اطلاعات

 

انواع رمز گذاری

  • رمز گذاری کلید متقارن (Symmetric Key encryption) :
    الگوریتم رمزنگاری کلید متقارن از یک کلید برای رمز گذاری و رمزگشایی متن رمزنگاری شده استفاده می کند.
    1
  • رمز گذاری کلید عمومی (Public Key encryption) :
    الگوریتم رمز گذاری کلید عمومی از دو کلید استفاده می کند. یکی از آن ها کلید مخفی (secret key) است و یکی از آن ها عمومی است. این دو کلید از لحاظ ریاضی با یکدیگر در ارتباط هستند.

رمز گذاری اطلاعات

 

چرا ما از رمز گذاری اطلاعات استفاده می کنیم؟

Privacy: رمزگذاری داده ها تضمین می کند هیچ کس به جز افراد مجاز، قادر به خواندن اطلاعات رد و بدل شده نمی باشد. این امر به جلوگیری از رهگیری و خواندن داده های مهم توسط هکرها کمک شایانی می کند.

Security: رمز گذاری داده ها مانع از نقض داده ها میشود (چه در حال انتقال باشند و چه نباشند). ارتباطات رمز گذاری شده، امکان تبادل اطلاعات مهم و حساس را بدوننشت داده ها فراهم می کنند.

Data integrity: رمزگذاری داده ها به جلوگیری از رفتارهای مخرب مانند حملات on path نیز کمک می کند. بدین معنا که که گیرنده، داده ها را بدون هیچ گونه دستکاری دریافت می کند.

Authentication: رمزگذاری public key را می توان به منظور اطمینان از این که صاحب وب سایت، کلید خصوصی ذکر شده در TLS certificate را در اختیار دارد. این امر باعث می شود کاربران وب سایت مطمئن باشند که از سایت اصلی بازدید می کنند.

Regulations: بنابر مقررات اتحادیه اروپا، شرکت هایی که با داده های کاربران سر و کار دارند، می بایست آن ها را رمزنگاری کنند. نرم افزار گزارشگر ابری دارای بالاترین سطح حفاظت از دیتا در فضای سایبری ،یعنی مقررات حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) می باشد.

 

رمز گذاری داده

سخن پایانی

نرم افزار گزارشگر ابری به عنوان پارتنر رسمی شرکت سیسکو و تنها نرم افزار گزارشگیری تماس تلفنی بدون محدودیت در تعداد و نوع سانترال (سانترال سیسکو، سانترال پاناسونیک، سانترال آوایا، سانترال استریسک و…) جهت حفاظت از اطلاعات کاربران، ضمن دارا بودن تاییده اتحادیه اروپا (GDPR) ، تمام اطلاعات کاربران اعم از دریافتی و ارسالی را کاملاً رمزگذاری می کند. ما متعهد هستیم که از پیشرفته ترین تکنیک های رمزگذاری جهانی استفاده کنیم تا کاربران مطمئن باشند اطلاعات آنها در امنیت کامل می باشد.

 

هم اکنون برای مدیریت بهتر و افزایش فروش شرکت و مجموعه خود با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::⁣⁣⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣⁣⁣
“هوشمند مدیریت کنید”⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

☎️⁣⁣⁣⁣⁣⁣ 02188903060
⁣⁣⁣⁣⁣⁣

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 13 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید