دانشگاه آزاد اسلامی و سرویس مدیریت و تحلیل تماسها

توسط جولای 12, 2016

دانشگاه آزاد اسلامی و سرویس مدیریت و تحلیل تماسها

در این مطلب با یکی از مشتریان بزرگ سرویس مدیریت و تحلیل تماسها یعنی دانشگاه آزاد اسلامی و جناب آقای مهندس لطفی مسئول مرکز مخابرات در خصوص سرویس مدیریت و تحلیل تماسها گفتگو کرده ایم. با ما همراه باشید.

دانشگاه آزاد  اسلامی :

دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران در روز 31 اردیبهشت ماه سال 1361 آیت ا… هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه تهران برای اولین بار از طرحی به نام دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت . در حقیقت سخنان ایشان ، نتایج رایزنی هایی بود که او و دکتر عبدا… جاسبی برای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داداه بودند .

در آذر ماه همان سال اساسنامه دانشگاه نوشته شد که بر اساس آن دانشگاه مؤسسه عام المنفعه ای معرفی گردید که همه هزینه های آن صرف امور مربوط به دانشگاه می شود .

اولین قلم کمک مالی به دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه اولیه این دانشگاه مبلغ یک میلیون تومان کمک امام خمینی (ره) بود.

اولین آزمون ورودی دانشگاه در اسفند ۶۱ با شرکت ۳۲ هزار داوطلب درشاهرود، اهواز، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، کرمان، مشهد و یزد برگزار شد و حدود ۳ هزار نفر در رشته‌های راه و ساختمان، برق، مکانیک، فیزیک، ریاضی، شیمی، صنایع فلزی، نساجی و حسابداری پذیرفته شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی همانند دیگر مؤسسات آموزش عالی در ایران، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. نوع مدرک اعطایی به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به صورت مستقل و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می‌گردد (با قید محل تحصیل).

دانشگاه آزاد اسلامی و سرویس مدیریت و تحلیل تماسها

افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی

  • سومین دانشگاه جهان از نظر تعداد دانشجو
  • پنج میلیون فارغ التحصیل در دوره های مختلف
  • 10 میلیون متر مربع فضای آموزشی مسقف
  • هفتاد هزار عضو هیات علمی و مدرس تمام وقت و نیمه وقت
  • بزرگترین دانشگاه حضوری جهان صرفه جویی ارزی برای کشور بومی کردن نیروهای تخصصی پرورش نیروهای سرآمد متخصص و علمی تأسیس بیش از هزار خوابگاه دانشجویی گسترش خدمات مشاوره دانشجوئی با بیش از 250 مرکز مشاوره فعال در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام در فراهم کردن خدمات رفاهی برای دانشجویان

زمینه فعالیت : دانشگاه و مراکز آموزشی

محیط پیاده سازی و اجرا : دو دستگاه سانترال پاناسونیک TDE600 با بیش از ۲۰۰۰ داخلی

lotfi

جناب آقای مهندس لطفی لطفا خود را معرفی کنید :

اینجانب علیرضا لطفی مسئول مرکز مخابرات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستم. بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه سرویسهای مخابراتی داشته ام و افتخار دارم که بیش از ۱۰ سال است که در دانشگاه آزاد اسلامی به خدمت گذاری مشغول هستم.

دلایل استفاده شما از سرویس مدیریت و تحلیل تماسها چه بوده است ؟

ما از سرویس مدیریت و تحلیل تماسها گزارشات متنوعی دریافت می کنیم که در امور روزانه دانشگاه به ما بسیار کمک می کند. یکی از پر استفاده ترین قسمتها برای ما قسمت گزارشات است که توسط آن می توانیم به راحتی وضعیت ارتباطات هر داخلی را با شماره های دیگر بررسی کنیم. همچنین امکان این را داریم که اگر ارباب رجوعی شکایتی داشته به راحتی بررسی کنیم که با کدام داخلی یا داخلی ها در چه زمانی و به چه مدت مکالمه داشته است.

یکی دیگر از قابلیتهای بسیار عالی این سرویس مدیریت هزینه های تلفنی است که بسیار پر کاربرد است. ما برای هر داخلی یا هر واحد یا معاونت به صورت جداگانه می توانیم هزینه های تلفنی را محاسبه کنیم. معمولا به صورت روزانه پر هزینه ترین تماسهای سازمان را بررسی میکنیم .

داشبورد مدیریت تماسها - پرهزینه ترین تماسها

قبل از استفاده از سرویس مدیریت و تحلیل تماسها چه مشکلاتی داشتید؟

قبل از استفاده از سرویس مدیریت و تحلیل تماسها ما اصلا هیچ اطلاعاتی در خصوص وضعیت ارتباطات سازمان و حجم آنها نداشتیم. الان می دانیم که ما روزانه بیش از ۳۰ هزار تماس را در سازمان مرکزی برقرار می کنیم و همه این تماسها را می توانیم بررسی کنیم ولی در گذشته اصلا اطلاعاتی نداشتیم حتی در مواقع اضطراری که نیاز داشتیم بدانیم چه تماسی برقرار شده این اطلاعات وجود نداشت.

آیا از سیستمهای دیگری برای گزارش گیری استفاده کرده اید؟

بله در گذشته از نرم افزارهای متعددی استفاده کرده ایم ولی متاسفانه به علت حجم زیاد تماسهای ما آنها هیج کدام به درستی عمل نمی کردند و ما مجبور بودیم گاهی روزانه اطلاعات را حذف کنیم تا بتوانیم گزارش تهیه کنیم. یعنی بیشتر نرم افزارهای موجود در بازار مشکل کندی در تعداد تماسها دارند که خوشبختانه در سرویس جدید اصلا این مشکلات وجود ندارد. یکی دیگر از مشکلات سیستمهای قبلی این بود که دقیقا موقعی که به اطلاعات آن نیاز داشتیم می دیدم که سیستم قطع بوده است و اطلاعات را ذخیره نکرده است و عملا سیستم ناکارآمد بود ، ولی در سرویس مدیریت و تحلیل تماسها اصلا این مشکل وجود ندارد و به هر دلیل اگر سرویس قطع شود یا مشکلی در ارتباط با مراکز تلفن باشد به صورت خودکار توسط ایمیل به من اطلاع داده می شود و من بلافاصله مشکل را برطرف می کنم.

 نظر شما راجع به سرویس مدیریت و تحلیل تماسها چیست و آن را برای چه کسانی پیشنهاد می کنید؟

به نظر من سرویس مدیریت و تحلیل تماسها سرویسی است که می تواند اطلاعات کاملی از سازمان و وضعیت ارتباطات در اختیار شما بگذارد. من این سرویس را به همه شرکتهای خصوصی مراکز آموزشی یا دانشگاهی که می خواهند از وضعیت ارتباطات خود مطلع باشند پیشنهاد می کنم.

مخصوصا مراکزی که حجم تلفنهای زیادی دارند در کنترل هزینه های تلفنی این سرویس می تواند کمک بزرگی به آنها داشته باشد.

 داشبورد مدیریت تماسها

آیا از وضعیت خدمات و پشتیبانی ما راضی بوده اید؟

واقعیت این است که واقعا مشکلی تا به حال وجود نداشته است و اگر مشکل یا موردی بوده است فقط در زمان راه اندازی اولیه بوده و گاها نیازهای آموزشی که ما نمی دانستیم از کدام قسمت سرویس می توانیم اطلاعات را به دست بیاوریم. اگر بخواهم در یک کلام بگویم بله از پشتیبانی شما راضی هستیم.

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید