تنظیمات و شخصی سازی ویجت در گزارشگرابری

توسط مارس 4, 2020

ویجت ها برنامه ‌های کوچک گرافیکی هستند که بر روی داشبورد قرار می گیرند و اطلاعات بسیار مفیدی را بر اساس نوع و طراحی به ما ارائه می دهد تا بتوانیم بهترین تحلیل را از آنها داشته باشیم. تنظیمات و شخصی سازی ویجت در گزارشگرابری را باید به صورت دقیق پیاده سازی کنید تا نتیجه و تحلیل مورد نظر به خوبی حاصل شود. برای توضیحات بیشتر و کسب اطلاعات در مورد ویجت و خاصیت ویژگی هایی که دارد می توانید به مقاله بیش از ۷۰ ویجت و بیش از 50 داشبورد مدیریتی برای مدیران کارآمد را مطالعه بفرمایید. تنظیمات ویجت به دو نوع تقسیم بندی می شود یکی از آنها تنظیمات عمومی است که در تمامی آنها مشترک بوده و می بایست اجرایی شود، اما برخی تنظیمات متناسب با هر ویجت شرایط مختلفی دارد و باید طبق دستورالعمل زیر انجام دهید.

تنظیمات و شخصی سازی ویجت ها به صورت عمومی و کلی

تنظیمات و شخصی سازی ویجت ها به صورت عمومی و کلی

اولین گزینه انتخاب نام است که بیان کننده ویجت است و باعث تمایز آن با سایر ویجت ها می شود. انتخاب نام کاملا به دلخواه است و در صورتی که نامی را انتخاب نکنید ویجت به صورت هوشمند و با توجه به تنظیمات شما، خودش را نام گذاری می کند اما بهتر است اسم ویجت بسته به طراحی که شما برای آن ویجت کرده اید از سوی خودتان انتخاب شود تا در مراجعات بعدی با دیدن نام ویجت دلیل شما برای ساختن آن ویجت در ذهن شما نمایان گردد و نتیجه نمایش داده شده در ویجت قابل درک تر باشد.

انتخاب تاریخ در تنظیمات عمومی

انتخاب تاریخ در تنظیمات عمومی

برای بررسی و مدیریت هر چه بهتر تماس ها امکان انتخاب تاریخ برای تمامی ویجت ها وجود دارد که برخی از بازه های زمانی پرکاربرد مانند امروز، دیروز، هفته جاری، سال جاری و …. به صورت پیش فرض در نرم افزار پیش بینی شده وجود دارد. هم چنین در صورتی که نیاز داشته باشید تا بازه زمانی خاصی را تعریف کنید می توانید، تاریخ را به صورت دلخواه انتخاب کنید.

هم چنین این امکان وجود دارد تا در صورت ثبت و انتخاب گزینه تاریخ پویا ویژگی خاص را به سرویس تحلیل گر تماس اضافه کنید که به صورت هوشمند در هر بار ورود تاریخ را بر اساس تاریخ روز طبقه بندی کند و گزارشات بر اساس تاریخ امروز تهیه گردد.

انتخاب ساعت و روزهای هفته در تنظیمات عمومی

انتخاب ساعت و روزهای هفته در تنظیمات عمومی

امکان انتخاب بازه زمانی خاص در هر ۲۴ ساعت و برای ایام هفته در زمان ایجاد و تغییر در هر ویجت وجود دارد تا شما بتوانید ویجت های خود را بر مبنای روزهای هفته و یا ساعت های خاص طراحی کنید.

قابلیت تنظیم و معرفی دپارتمان در تنظیمات عمومی

قابلیت دپارتمان برای تفکیک اطلاعات و نظارت بهتر بر واحد های مختلف سازمان به خوبی تعریف شده است و این امکان فراهم شده است که در قسمت دپارتمان انواع واحد های سازمان خود را ایجاد و داخلی های مربوطه را به آن اضافه کنید.

سایت لوکیشن یا نام گذاری دستگاه در تنظیمات عمومی

در PBXDom شما امکان اضافه کردن هر تعداد دستگاه سانترال یا کال سنتر را دارید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد و در هنگام گزارش گیری می توانید با مشخص سازی و تفکیک آنها گزارش مورد نظر را دریافت کنید.

برای برخی ویجت ها علاوه بر موارد عمومی باید مواردی مانند تنظیمات خط شهری، خط داخلی، ساعت کاری، مدت زمان، درصد معرفی شود که بتوانید تحلیل مناسبی از سرویس مدیریت تماس داشته باشید. با تنظیم اختصاصی برای هر ویجت می توانید به بهترین شکل از دستگاه سانترال و کال سنتر خود گزارش گیری کنید.

سایت لوکیشن یا نام گذاری دستگاه در تنظیمات عمومی

تنظیمات ردیف در ویجت ها در تنظیمات اختصاصی

پس از اجرا و پیاده سازی تنظیمات عمومی، در برخی از ویجت ها این امکان وجود دارد که شما تعداد ردیف مورد تحلیل خود را وارد کنید. این تعداد هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید از یک تا هر تعداد داخلی خط شهری خود را مدیریت و تحلیل کنید. این امکان با وارد کردن عدد مورد نظر در کادر مقابل واژه ROW تکمیل می شود و شما می توانید پس از وارد کردن آن و فشردن کلید درج ویجت را در داشبورد بارگذاری کنید.

تنظیمات ردیف در ویجت ها در تنظیمات اختصاصی

این امکان در ویجت هایی مانند آخرین تماسهای ورودی، آخرین تماسهای خروجی، پرکارترین داخلی ها، بیشترین تماس گیرنده گان، بیشترین شماره های گرفته شده، پرکارترین داخلی ها بر اساس تماسهای ورودی، پرکارترین داخلی ها بر اساس تماسهای خروجی، آخرین تماسهای بی پاسخ، پرکارترین داخلی ها بر اساس مدت زمان مکالمه، پرکارترین داخلی ها بر اساس مدت زمان مکالمه تماسهای ورودی، پرکارترین داخلی ها بر اساس مدت زمان مکالمه تماسهای خروجی، طولانی ترین تماس ها، طولانی ترین تماسهای ورودی، طولانی ترین تماسهای خروجی، پرهزینه ترین تماس ها، پرهزینه ترین تماس های ورودی، پرهزینه ترین تماس های خروجی، پرهزینه ترین داخلی ها، پرهزینه ترین داخلی ها در تماس ورودی، پرهزینه ترین داخلی ها در تماس خروجی، آخرین تماس های داخلی، لیست خلاصه وضعیت تماس های ورودی داخلی ها و لیست خلاصه وضعیت تماس های خروجی داخلی ها قرار دارد.

تنظیمات درصد در تنظیمات اختصاصی

قابلیت درصد به شما امکان مقایسه را می دهد و شما می توانید میزان فاصله تا هدف را برنامه ‌ریزی و مشاهده کنید. در واقع شما با تعیین درصد مورد نظر خود می توانید فاصله کنونی تا آن چیزی که باید باشید را مقایسه کنید. این قابلیت در ویجت هایی مانند Occupancy، سطح خدمات جوابگویی تماس ها، سطح خدمات عدم جوابگویی تماس ها و تنظیمات قابلیت مدت زمان قابلیت فعالسازی و استفاده را دارد.

تنظیمات مدت زمان در تنظیمات اختصاصی

تنظیمات مدت زمان در تنظیمات اختصاصی

یکی از امکاناتی که سرویس مدیریت تماس و تحلیل آن به کاربران ارائه می ‌کند این است که می توانند با تعیین مدت زمان و هدف گیری های خاص فاصله خود را تا مقدار مورد نظر متوجه شوند و بر اساس آن به صورت روزانه تحقیق و بررسی های خاص خود را انجام دهند. با تعیین مدت زمان و وارد کردن ساعت، دقیقه و ثانیه بر اساس ویجت مورد نظر خود می توانید فاصله خود را تا هدف به صورت لحظه ای بررسی کنید.

تنظیمات مدت زمان در تنظیمات اختصاصی

این قابلیت در ویجت هایی مانند درجه میانگین زمان مکالمات ورودی و خروجی، درجه میانگین زمان مکالمات ورودی، درجه میانگین زمان مکالمات خروجی، درجه میانگین زمان انتظار پاسخگویی و حد اکثر زمان قبل از پاسخگویی قابلیت فعال سازی دارد.

تنظیمات خط شهری در تنظیمات اختصاصی

با معرفی و وارد کردن خط های شهری مد نظر می توانید آنها را به بهترین شکل تحلیل و بررسی کنید و اطلاعات مورد نظر خود را در رابطه با خطوط شهری به بهترین شکل دریافت کنید. این قابلیت در ویجت هایی مانند وضعیت آنلاین خطوط شهری قابلیت استفاده دارد. در همین مثال بیان شده شما می توانید تا 9 خط شهری را وارد کنید و آن را کنترل نمائید. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا بتوانید به صورت آنلاین و در لحظه وضعیت آزاد و یا اشغال بودن خط شهری را مشاهده کنید.

تنظیمات خط داخلی در تنظیمات اختصاصی

تنظیمات خط داخلی در تنظیمات اختصاصی

برای مدیریت و تحلیل هر چه بهتر داخلی ها می توانید حداکثر 9 داخلی را برای هر ویجت برنامه ریزی و معرفی کنید و آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهید و عملکرد آنها را چک کنید. این امکان با وارد کردن عدد داخلی امکان پذیر خواهد شد. این ویژگی برای ویجت های خلاصه وضعیت داخلی، وضعیت آنلاین داخلی ها قابلیت فعال سازی دارد.

تنظیمات خط داخلی در تنظیمات اختصاصی

هر ویجت ممکن است به تنهایی سوالات بسیار زیادی را در ذهن کاربر ایجاد کند که می توانید با همکاری و استفاده از ویجت های دیگر به تک تک آنها پاسخی کاملا منطقی را ارائه کنید.

تنظیمات کمترین و بیشترین زمان در تنظیمات اختصاصی

با وارد کردن کمترین و بیشترین مدت زمان می توانید به شکل های مختلف کاربران و کارمندان خود را مدیریت کنید و آنها را تحلیل کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی که این قابلیت به شما می دهد این است که می توانید در صورتی که یک مکالمه خروجی از سانترال یا کال سنتر شما از مدت زمان تعیین شده بیشتر باشد اعلام یا هشداری با همین مضمون به صورت پیامک یا ایمیل ارسال شود.

تنظیمات کمترین و بیشترین زمان در تنظیمات اختصاصی

این ویژگی در ویجت های آخرین تماسهای ورودی، آخرین تماسهای خروجی، بیشترین تماس گیرنده گان، بیشترین شماره های گرفته شده، تعداد تماسهای ورودی، درصد تماسهای ورودی، تعداد تماسهای خروجی و درصد تماسهای خروجی امکان فعال سازی دارد.

تنظیمات صف در تنظیمات اختصاصی

این ویژگی برای تعداد محدودی از ویجت ها قابلیت فعال سازی دارد و تعداد کاربران در صف را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این ویژگی ها تنها در دو ویجت وضعیت آنلاین صف های انتظار و مدت زمان آنلاین انتظار در صف قابل استفاده است.

تنظیمات صف در تنظیمات اختصاصی

امیدواریم توانسته باشیم به بهترین شکل مراحل تنظیمات و شخصی سازی ویجت در گزارشگرابری را بیان کرده باشیم. در صورت وجود سوال با شماره 02188903060 تماس بگیرید.

[link-parts row=1 align=right]

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید