بهترین ساعت کاری برای پرسنل شرکت

توسط سپتامبر 4, 2021

در دنیای کسب و کار امروز، شرکت های بزرگ در حال بازطراحی کردن اصول سازمانی خود در جهت مدیریت بهترین ساعت کاری پرسنل هستند. با گذشت زمان شرکت‌ها و کارمندان هر روز بیشتر متوجه ناکارآمدی روش‌های سنتی مدیریت می‌شوند. در روش‌های سنتی مدیریت، شاهد بی حوصلگی، خستگی مدام ، فرسودگی و افزایش استرس کارمندان هستیم.

هر روز شرکت‌های بیشتری به روش‌هایی چون: دورکاری کارمندان، چرت زدن در محل کار و دیگر روش‌های نوین مدیریتی روی می‌آورند. روش‌های جدیدی برای مدیریت زمان کار، مانند افزایش زمان مرخصی یا استراحت منظم در طول روز نیز به کار برده می شوند.

بهترین ساعت کاری

اما در میان آخرین روش‌های کارآمد برای افزایش بازدهی کارمندان ، بسیاری از شرکت ها و برندهای بزرگ جهانی مثل :

  • Vodafone 
  • Pepsi
  • Honda
  • 3M
  • Verizon
  • Zoho CRM
  • C&A 

و در داخل ایران شرکت های بزرگی از جمله :

  • گروه مپنا
  • سن ایچ
  • دانشگاه آزاد
  • بیمه تعاون
  • ستاره ایران
  • مانیزان و…

با استفاده از نرم افزار گزارشگر ابری ، بهترین ساعت کاری پرسنل خود را مدیریت میکنند.

بهترین ساعت کاری

 

در این مطلب با انتخاب و مدیریت بهترین ساعت کاری به کمک نرم افزار گزارشگر ابری آشنا خواهید شد.

8 ساعت کاری از کجا آمده؟

8 ساعت کاری ، شعاری آشنا که برای همه کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و تصمیمی که اکثریت مدیران بدون فکر کردن آن را اجرایی می‌کنند. این شعار حدود 200 سال قدمت دارد و ما به ارث رسیده است.این شعار آغاز انقلاب صنعتی بود. کارخانه‌ها از طریق زمان کارکرد کارمندان و کارگران رشد می‌کردند. کارخانه‌ها پرسنل را تحت فشار قرار می‌دادند و اکثر افراد 6 روز در هفته و بین 12 تا 15 ساعت در روز کار می‌کردند.

رابرت اوون، تولیدکننده منسوجات بریتانیایی، شروع به بحث در مورد این ایده کرد که اگر شرکت‌ها کارمندان موفق، خوشحال و سالم به جای کارمندان خسته و بی‌حوصله‌ای که مرتکب اشتباهات و خطاهای بیشتری می شوند داشته باشند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. بنابراین او یک برنامه اجتماعی برای بهبود کیفیت زندگی کارمندان خود راه اندازی کرد؛ کار کودکان را متوقف کرد و برنامه کاری بقیه کارگران را کاهش داد. او در سال 1817، شعار ” 8ساعت کار، 8ساعت تفریح، 8ساعت استراحت” را راه اندازی کرد. برنامه‌ای که امروزه نماد تعادل یک روز کاری است.

بهترین ساعت کاری

 

هنری فورد، تولید کننده آمریکایی اتومبیل اولین مدیری بود که هفته کاری 6 روزه را با هفته کاری 5 روزه تعویض کرد. فورد دریافت که هفته‌های کاری کوتاه‌تر، باعث افزایش بهره وری در بین کارمندانش می‌شود. اما مهمتر از آن، او متوجه شد که برای این که بتواند به کارگرانش ماشین‌هایی که خودشان می‌سازند را بفروشد، آن‌ها نیاز دارند که اوقات فراغت بیشتری داشته باشند و به سفرهای جاده‌ای بیشتری بروند تا بتوانند از اتومبیل‌هایشان لذت ببرند.

بهترین ساعت کاری برای پرسنل شرکت چه زمانی است؟

بهترین ساعت کاری هر شرکت با توجه به پتانسیل، تعداد پرسنل و نوع کارکرد شرکت متفاوت است.پس باید با توجه به خصوصیات هر شرکت بهترین ساعت کاری در روزهای مختلف هفته را شناسایی و مدیریت کرد.
ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین ساعت کاری را برای مجموعه خود بر اساس ساعات پیک و یا پرت کاری را انتخاب کنید.

 

بهترین ساعت کاری

 

مثال 1: با کمک نرم افزار گزارشکر ابری شما متوجه خواهید شد که همیشه اولین تماس با شرکت شما از ساعت 9 به بعد می باشد و بیشترین حجم تماس مشتریان از ساعت 17 به بعد می باشد. در این حالت بجای ساعت 8 صبح، شرکت شما از ساعت 9 شروع بکار میکند و پایان کار نیز ساعت 18 می باشد. با این کار علاوه بر بهره وری بیشتر کارمندان ، تعداد مشتریان کمتری از دست خواهید داد و شاهد افزایش چشمگیر فروش خواهید بود.

مثال 2: نرم افزار گزارشگر ابری به شما هشدار میدهد که حجم بالایی از تماس مشتریان در ساعت ناهار و استراحت (13 تا 14) می باشد. پس با تغییر ساعت ناهار و استراحت (12 تا 13) تعداد مشتریان بیشتری را پاسخگو هستید و شاهد رشد بی نظیر فروش خود خواهید بود.

 

هم اکنون برای مدیریت بهترین ساعت کاری و افزایش فروش شرکت و مجموعه خود با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::⁣⁣⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣⁣⁣
“هوشمند مدیریت کنید”⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

☎️⁣⁣⁣⁣⁣⁣ 02188903060
⁣⁣⁣⁣⁣⁣

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 8 میانگین: 5]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید