اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش

توسط می 31, 2016
حتما تا به حال تبلیغات زیادی برای کسب و کار خود انجام داده اید . اگر از شما بپرسم کدام یک از تبلیغات شما بهترین اثر را برای شما داشته و بیشتر جواب داده آیا پاسخ واضحی دارید؟ به احتمال زیاد اگر پاسخ واضح و روشنی برای این سوال ندارید شما هم مثل خیلی از شرکت های دیگر از روش های ذهنی و سنتی برای اندازه گیری تبلیغات استفاده می کنید. یکی از موارد مشهود در تبلیغات میزان زنگ خورهای واحد فروش شما در دوره تبلیغ است و مقایسه آن با دوره ای که آن تبلیغ وجود نداشته یا تبلیغات در جای دیگری بوده است. جهت روشن شدن بهتر موضوع یک مثال می زنیم. اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش با گزارشگر ابری راهکاری است که بررسی آن در این مقاله خواهیم پرداخت.
فرض کنیم من می خواهم یک صفحه تبلیغ در یک روزنامه مثل همشهری بدهم و می خواهم آن را اندازه گیری کنم.
اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش

بررسی اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش در دو شیوه

شیوه سنتی :

خانم / آقای فلانی آگهی با این متن را برای یک هفته در صفحه آخر/وسط یا فلان قسمت درج کنید.

بررسی نتیجه :
خانم / آقای فلانی چند تا زنگ خور داشتیم. خوب بود / بد بود یا چرا کم یا چرا زیاد.

اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش

شیوه مبتنی بر تکنولوژی :

ابزاری که بتواند وضعیت کلیه تماسهای ورودی شما را ثبت کند. مثل سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی کافی است نمودار تماسهای این هفته را بر روی داشبورد مدیریتی خود اضافه کنید و با نمودار هفته قبل مقایسه کنید.

لازم نیست هر لحظه از وضعیت تماسها و میزان بازخورد پرس جو کنید . کافی است داشبورد مدیریت تماسها را بر روی صفحه رایانه یا موبایل خود باز کنید و ببینید که امروز وضعیت تماسها چطور بوده و نسبت به هفته قبل یا ماه قبل اوضاع چطور بوده است.
وقتی مبتنی بر تکنولوژی اندازه گیری می کنید یکسری مطالب و المانهای جدید که قبلا به گوشتان نمی رسید برایتان باز می شود و مجبور می شوید به آنها فکر کنید.
اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات در برنامه های بازاریابی و فروش

برخی از آنها عبارتند از :

من روزی ۳ میلیون تومان پول آگهی دادم
۲۵۰ زنگ خور داشتم
۵۰ تا فروش داشتیم ( چرا انقدر کم یا زیاد )
۴۰ تا تماس بی پاسخ داشتم ( پول تبلیغات هدر رفته چون ظرفیت لازم برای پاسخگویی نبوده یا باید نیرو اضافه کرد یا نیروها را آموزش داد که بتوانند بهتر تماسها را مدیریت و پاسخگویی کنند )

آگهی ۳ میلیونی روزنامه همشهری برای من ۲۵۰ زنگ داشت و آگهی روزنامه ایکس با مبلغ ۲ میلیون تومان برای من ۳۰۰ تماس ورودی ایجاد کرد.

و خیلی از المانهای مهم دیگر که باید راجع به آنها فکر و برنامه ریزی کنید. مطمئنم شما هم مثل من قبول دارید که هر تماس واحد فروش شما که بی پاسخ باشد برای مجموعه شما ضرر مالی دارد.

پس اگر فکر می کنید تصمیم دارید به شیوه ای مدرن تماسهای واحد فروش خود را مدیریت کنید همین امروز به هزاران مشتری راضی سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی بپیوندید .
از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید