آموزش ELM یا مدیریت لایسنس سیسکو

توسط سپتامبر 10, 2020

موضوع Cisco Unified Communications Licensing و چگونگی مدیریت لایسنس سیسکو یکی از مطالب مهم در یک مرکز تماس سیسکو است به همین دلیل در ادامه ویدیو های آموزش ویپ سیسکو به معرفی و آموزش ELM می‌پردازیم. همان طور که از اسم این سرویس مشخص است (Enterprise License Manager) یکی از سرویس های سیسکو است که وظیفه مدیریت لایسنس ها در سیسکو را بر عهده دارد. در این ویدیو این قابلیت و چگونگی راه اندازی آن برای همه سرویس های سیسکو توضیح داده شده.

ELM یا Cisco License چیست؟

همان طور که قبلا توضیح داده شد برای فعال سازی کلیه محصولات (Cisco Unified Communications Manager (Unified CM باید از cisco License استفاده شود، این بدین معنی است که هر محصول در سیسکو لایسنس مخصوص خود را دارد مثلا CUCM License | لایسنس CUCM برمبنای تعداد داخلی و کاربران آن است و CUC License | لایسنس CUC بر مبنای تعداد کانال ارتباطی با CUCM و تعداد تماس همزمان است  و یا UCCX License | لایسنس UCCX بر مبنای تعداد اپراتورها.

با توجه به وجود سرور های مختلف در یک سیستم (Cisco Unified Communications Manager (Unified CM سیسکو سرویسی را طراحی کرده است که با آن بتوان به صورت هوشمند و یکپارچه تمامی لایسنس ها را مدیریت کرد. در واقع Enterprise License Manager راه کار سیسکو برای مدیریت یکپارچه لایسنس CUCM است. فعال سازی لایسنس سیسکو برای همه سرورها مثل CUCM , CUC ,IM&P و UCCX در ELM انجام میشود.

کرک لایسنس سیسکو چیست؟

معمولا به علت رعایت نشدن قانون کپی رایت در ایران استفاده از نرم افزار ها به صورت کرک به یک امر روزمره تبدیل شده و محصولات سیسکو هم از این امر مستثنی نیستند. معمولا نرم افزار های کرک شده با تمام امکانات و به صورت رایگان در دسترس هستند و برای استفاده از آن ها نیاز به انجام کار خاصی نیست، البته وقتی از یک نرم افزار کرک شده استفاده میکنید باید به این نکته توجه کنید که نباید سرور شما به اینترنت وصل شود.

مدت زمان ویدیو: 07 دقیقه | 37 ثانیه

تهیه کننده: ABayConsulting

 

آموزش ELM یا مدیریت Cisco License

 

 

 

نرم افزار گزارشگر ابری تنها نمایندگی فروش لایسنس PBXDom برای دریافت ریز مکالمات و گزارش تماس سیسکو

 

 

آموزش ELM یا مدیریت لایسنس سیسکو ویدیو آموزش سیسکو ویدیو آموزشی  ویپ سیسکو نرم افزار ویپ سیسکو لیست مکالمات سیسکو لیست تماس های سیسکو لایسنس سیسکو لایسنس PBXDom کرک لایسنس سیسکو قیمت لایسنس سیسکو ریزمکالمات سیسکو ریز مکالمات خلاصه تماسهای سیسکو جزییات تماس سیسکو پرینت تماس سیسکونمایندگی انحصاری PBXDom

همین حالا ثبت نام کنید و از تمام امکانات نرم افزار گزارش تماس سیسکو به صورت کاملا رایگان برای مدت  14 روز استفاده کنید

 

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید