گزارش ریز مکالمات و جزییات تماس ایزابل در کمتر از 10 دقیقه
امروز با مقاله ساخت گزارش مکالمات Issabel یا جزییات تماس Elastix در کمتر از 10 دقیقه همراه شما هستیم در حقیقت ایزابل (Issabel) یک نسخه گرافیکی از نرم افزار استریسک (Asterisk) است که به جهت استفاده کردن از رابط گرافیکی و ساده تر شدن مراحل نصب و راه اندازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مشابه هر سیستم تلفنی امکان دریافت گزارش تماس و ریز مکالمات را به کاربر میدهد. اما به هیچ وجه به شما امکان مقایسه، تحلیل و بررسی تماس ها را نمیدهد. تنها راه حل نرم افزار مدیریت و تحلیل تماس PBXDom است. در ادامه به صورت گام به گام و با تمام جزئیات چگونگی ساخت یک داشبورد تحلیل تماس آنلاین رو توضیح دادم پس لطفا برای شروع مراحل را با دقت انجام دهید.
گزارش مکالمات Issabel یا جزییات تماس Elastix ایزابل | Create Issabel Call Accounting
- مرحله اول:
ثبت نام در سایت PBXDom با استفاده از لینک روبرو: http://app.pbxdom.com/#/signup
- مرحله دوم:
بعد از تأیید حساب کاربری خود با کلیک روی لینکی که از طریق ایمیل برای شما ارسال شده (این مرحله فقط با استفاده از VPN امکان پذیر است)، به صفحه تنظیمات در وب سایت PBXDom هدایت می شوید. قبل از شروع راه اندازی روش کارکرد نرم افزار رو در زیر مشاهده کنید:
- مرحله سوم:
بررسی موارد زیر قبل از شروع ساخت داشبورد ریز مکالمات و نرم افزار شارژینگ:
- شما نیازمند نام کاربری و پسورد Administrator کامپیوتری هستید که نرم افزار کالکتور روی آن نصب میشود.
- اگر از Firewall استفاده میکنید تنظیمات مورد نظر را انجام دهید، نرم افزار PBXDom از پروتکل TCP / IP و از پورت های TCP:80،443،13،37 و UDP:123 استفاده می کند.
- ازوصل بودن اینترنت و اینکه هیچ چیز مانع دسترسی شما به اینترنت نمیشود مطمین شوید.
- اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از سرویس های ویندوز یا آنتی ویروس مانع اجرای کالکتور نباشد.
- برای شروع نصب باید روی فایل setup.exe که دانلود کردهاید راست کلیک کرده و Run as Administrator را انتخاب کنید تا نرم افزار به عنوان Administrator اجرا شود.
- مرحله چهارم:
دانلود نرم افزار کالکتور با کلیک بر روی لینک موجود در صفحه
- مرحله پنجم:
نرم افزار کالکتور را در حالت Administrator نصب کنید و کلید فعال سازی اختصاصی خود را که در عکس زیر مشخص شده کپی کرده و آن را در کالکتور خود وارد کنید و دکمه Register را فشار دهید. بعد از اینکه کالکتور را با موفقیت ثبت نام کردید، دکمه Start را روی کالکتور خود فشار دهید. و در سایت نیز با کیلک روی دکمه مورد نظر به مرحله بعد بروید.
- مرحله ششم:
در این مرحله شما صفحه زیر را مشاهده میکنید:
اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید و نرم افزار کالکتور خود را به درستی نصب و فعال سازی کرده باشید، پس از چند ثانیه صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که در آن وضعیت ثبت نام و اتصال کالکتور تایید شده است.
بعد از دریافت تایید و مشاهده این صفحه روی دکمه Next کلیک کنید.
- مرحله هفتم:
از لیست موجود از برندهای تحت پوشش مطابق تصویر زیر Asterisk را انتخاب کنید:
- مرحله هشتم:
مطابق تصویر زیر گزینه LAN را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید:
- مرحله نهم:
مطابق عکس زیر منطقه زمانی خود (Asia/Tehran) را انتخاب کنید و بقیه تنظیمات را تغییر ندهید و روی دکمه Next کلیک کنید:
- مرحله دهم:
آدرس IP سرور ایزابل (Issabel) خود را در قسمت Host وارد کنید و تنظیمات دیگر را به صورت پیش فرض تنظیم کنید.
سپس در جدول پایین شما باید شماره داخلی (EXT) و نام خطوط شهری (Trunk) خود را وارد کنید، اگر آنها را وارد نکنید، PBXDom نمی تواند آنها را به درستی شناسایی کند، و شما نمی توانید چیزی را در داشبورد خود مشاهده کنید.
برای یافتن لیست آنها می توانید از کنسول وب GUI استفاده کنید، یا می توانید از دستور زیر در سرور استفاده کنید برای این کار از طریق SSH (که در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده) وارد سرور شده و کد زیر را وارد کنید:
“asterisk -rx “sip show peers
برای اعمال تغییرات سرور Asterisk خود، توسط putty یا هر نرم افزار SSH دیگری به Asterisk خود متصل شوید.
آدرس IP سرور Asterisk خود را وارد کنید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
اگر اولین بار است که میخواهید به سرور Asterisk خود را متصل شوید، یک پیام هشدار مانند تصویر زیر مشاهده می کنید. برای ادامه باید روی Yes کلیک کنید.
بعد از وصل شدن به سرور مشابه تصویر زیر در ابتدا باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید:
در آخر، مطابق تصویر زیر برای ارسال تنظیمات به کالکتور خود، روی دکمه “ارسال تنظیمات به کالکتور” کلیک کنید.
پس از ارسال موفقیت آمیز تنظیمات برای کالکتور شما باید پیام زیر را ببینید و می توانید بر روی دکمه بعدی کلیک کنید:
- مرحله یازدهم:
در این مرحله مطابق تصویر زیر، اطلاعات مورد نیاز جهت نحوه برنامه ریزی سرور ایزابل (Issabel) خود را میبیندید:
برای انجام تنظیمات بالا، وارد کنسول وب ایزابل (Issabel) شوید و مطابق تصویر زیر از منوی “PBX” زیرمنوی “PBX Configuration” را انتخاب کنید.
مشابه تصویر از منوی سمت راست قسمت Option گزینه “Unembedded IssabelPBX” را انتخاب کنید:
مشابه تصویر از قسمت بالا منوی “Settings” گزینه “Asterisk Manager Users” را انتخاب کنید:
در قسمت “Add Manager” مطابق تصویر مقادیر زیر را وارد کنید:
Manager name: pbxdom
Manager secret: pbxdom
آدرس IP کامپیوتری که نرم افزار کالکتور روی آن نصب شده :Permit
تیک Read را بزنید :cdr
سپس روی “Submit Changes” کلیک کنید:
در آخر، مطابق تصویر زیر از منوی بالا بر روی دکمه “Apply Config” کلیک کنید:
مجدد به داشبورد اصلی Issabel برگردید و ازمنوی “PBX” زیرمنوی “Tools” گزینه “Asterisk File Editor” را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید. سپس از لیست فایل های موجود در سمت راست فایل “cdr_manager.conf” را پیدا کنید و برای شروع ویرایش روی آن کلیک کنید.
اگر فایل “cdr_manager.conf” موجود نبود روی دکمه “New file” موجود در بالای صفحه کلید کنید و یک فایل به نام “cdr_manager.conf” ایجاد کنید و سپس آن را ویرایش کنید.
فایل “cdr_manager.conf” باید شامل محتوایی مشابه عکس زیر باشد:
اگر این محتوا را نداشت متن زیر را داخل آن وارد کنید و روی دکمه “Save” کلیک کنید
[general]
enabled = yes
توجه: در برخی موارد، برای اطمینان از اعمال تغییرات، باید سرور Issabel خود را مجدداً reboot یا restart کنید.
- مرحله دوازده
در این مرحله باید منتظر بمانید تا اطلاعات تماس دریافتی از Issabel توسط کالکتور برای سرور ارسال شود.
لطفاً تا زمانی که همه چهار ردیف در وضعیت OK قرار نگرفته، این صفحه را ترک نکنید.
این کار نباید بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد. در غیر اینصورت لطفاً تنظیمات خود را مرور کنید.
همچنین ، با مرکز تماس خود چندین تماس آزمایشی برقرار کنید تا چند ورودی و خروجی برای نمایش وجود داشته باشد.
اگر مشکل هنوز حل نشده است، با واحد نصب و پیشتیبانی با شماره 02188903060 تماس بگیرید.
در صورتی که مراحل را به درستی انجام داده باشید بعد از چند دقیقه، باید تصویر زیر را ببینید:
روی دکمه پایان کلیک کنید تا گزارش مکالمات Issabel یا جزییات تماس ایزابل خود را در داشبورد دریافت کنید.
Create Issabel Call Accounting Dashboard | دریافت گزارش مکالمات Issabel یا جزییات تماس ایزابل در کمتر از 10 دقیقه با گزارشگر ابری PBXDom
نرم افزار گزارشگر ابری تنها سرویس تحت کلود برای شارژینگ و بیلینگ کلیه محصولات Issabel
همین حالا ثبت نام کنید و از تمام امکانات نرم افزار ریز مکالمات ایزابل به صورت کاملا رایگان برای مدت 14 روز استفاده کنید