نظارت بر کارکنان، برای بهبود بهره وری
اکثر شرکت ها تا حدودی کارکنان خود را زیر نظر دارند. کارکنان بخشی از مخارج هر شرکتی هستند و در برخی از شرکت ها بزرگترین و تنها مخارج هستند . این ساده است که فکر کنیم کارکنان همواره کارهای کارآمدتر و مقرون به صرفه تر انجام می دهند . این که آیا پیگیری کارکنان در زمانی که برای تلفن و یا تلفن همراه صرف می کنند به نفع سازمان می باشد نیازمند تجزیه تحلیل در رفتار کارکنان است. ممکن است در برخی از موارد سطح نظارت کارکنان در یک شرکت، اجبارا تابع مقررات خاصی باشد. در شبکه های ارتباطی بیش از حد متصل (در هایپر کانکتد) و شبکه قرن 21، نظارت کارکنان به یک هنر تبدیل شده است .
در حال حاضر نظارت کارکنان بزرگترین کسب و کار است .
نظارت بر کارکنان، برای بهبود بهره وری در کسب و کار
با توجه به تحقیق هفته نامه مشاغل بلومبرگ، حداقل بیست شرکت در ایالات متحده وجود دارد که به طراحی و ساخت نرم افزار بازاریابی برای شرکت های فعال اقدام کرده اند که هدف آنها ردیابی و تجزیه و تحلیل رفتار کارکنان است. به گفته کارشناسان، این ردیابی می تواند حتی از یک هک مخرب جلوگیری کند در بسیاری از حملات قوی و پرقدرت مثل رخنه به شرکت سونی، هکر ها در خارج از محیط به اطلاعات حساس دست یافتند و با سو استفاده از نقاط ضعیف امنیتی دیجیتالی و مخابراتی توانستند اطلاعاتی را ازکارکنان سونی به دست بیاورند.
کارکنان هرچند می دانند که نباید سه ساعت در ساعات کاری مشغول به بازی کامپیوتری باشند ولی از برنامه های نظارتی نیز دل خوشی ندارند.
می دانیم که بخش فناوری اطلاعات لازم است تا ساعاتی را به گشت در اینترنت بگذراند ولی حتی این بخش هم نیاز به نظارت دارد زیرا هکرها منتظر رخنه در شرکت و دستیابی به اطلاعات امنیتی هستند .این بخش در مقابل تهدیدات امنیتی نیاز به نظارت دارد. به خصوص در بخش بزرگی از ارتباطات کسب و کار امروزی بیشتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود ، که در خطر شنود توسط هکر ها هستند و به سادگی به طور تصادفی در یک فرودگاه یا تاکسی اطلاعات به سرقت می رود.
نیازی نیست که شرکت ها در مورد دلایل نظارت به کارکنان دروغ بگویند .کارکنان باید بفهمند که نظارت راهی برای گرفتن مچ آنها نیست بلکه به منظور بهبود بهره وری است . کارکنان ممکن است متوجه نباشند که هر اتلاف وقت با تلفن ، در نهایت چه زمان های زیادی را تلف می کند .
با توجه به مدیریت هوشمند تماس ها سرویس مدیریت و تحلیل تماسها راه حل مدیریت مخابراتی است . با هر متن بی ضرر ، tweet ، و به روز کردن فیس بوک ، یک ماموریت نا تمام ، مهلت از دست رفته و منابع مالی بالقوه هدر رفته وجود دارد. با انتخاب سرویس گزارشگیری از سانترال ، بهره وری کارکنان را بیشتر کنید و از حواس پرتی کارکنان و گشت زنی در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنید. این ترفند با حفظ تعادل بین امنیت و بهره وری بدون ظاهری مانند “آقا بالا سر” به کارکنان ارائه می شود.
در حال حاضر هر برنامه نظارت باید به عنوان تلاش برای کمک به کارکنان که شغل خود را بهتر انجام دهند و با نگرش مثبت تلقی شود .