مدیریت بهتر واحد فروش با سرویس مدیریت و تحلیل تماسها

توسط جولای 14, 2016

برای مدیریت بهتر واحد فروش ، مدیریت نیازمند اطلاعات دقیق از فرآیند کارهای در دست اقدام دارد. به عنوان یک مدیر فروش شما باید بدانید کارها به چه صورت انجام می شود و آیا در راستای اهداف و برنامه ها در حال حرکت هستید یا خیر؟ یکی از المانهای مهم در واحدهای فروش شرکتها وضعیت تماسهای تلفنی است. شرکتها ماهیانه تبلیغات زیادی در رسانه های مختلف از اینترنت تا مجلات دارند و نتیجه این تبلیغات در نهایت تبدیل به زنگهایی می شود که مشتریان جهت کسب اطلاع از محصول و خدمات شما خواهند داشت. برای اینکه به اهمیت موضوع بیشتر پی ببریم بیایید.

برای مطالعه 8کاربرد گزارشگر ابری برای افزایش کارایی و بهره وری پرسنل بر روی همان کلمه کلیک نمائید.

یک مثال بزنیم: فرض کنیم در برنامه بازاریابی خود تصمیم گرفته اید در فلان روزنامه تبلیغی درج کنید. هزینه درج تبلیغ شما در آن روزنامه روزانه ۳ میلیون تومان بوده است. بر فرض اینکه هر روز ۵۰ نفر از محل آن آگهی با شما تماس گرفته باشند

سه میلیون تقسیم بر ۵۰ تماس می شود =  ۶۰ هزار تومان

یعنی ارزش هر تماس به صورت ناخالص ۶۰ هزار تومان برای شما و شرکت شماست!

حالا سوال اینجاست چطور می خواهید با دقت هر چه تمام مطمئن شوید که هزینه تبلیغات خود را هدر نداده اید؟

  • آیا واقعا همه ۵۰ تماس ورودی به درستی جواب داده شده اند؟
  • آیا نیروی کافی برای پاسخگویی به این تعداد تماس را داشته اید؟
  • آیا می دانید بیشترین زنگ خور در چه روزهایی از هفته بوده است؟
  • آیا میدانید بیشترین زنگ خور در چه ساعاتی از روز بوده است؟

مدیریت بهتر واحد فروش با سرویس مدیریت و تحلیل تماسها ترفندی هوشمندانه

مدیریت بهتر واحد فروش با سرویس مدیریت و تحلیل تماسها چگونه امکان پذیر می شود؟

شاید پاسخ شما به همه سوالات بالا بله باشد. منشی ما تک تک تماسهای ورودی را ثبت می کند در یک فرم اکسل و ما از روی آن متوجه می شویم که وضعیت چطور است!

استفاده شما از اکسل برای مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی به مانند استفاده شما از اکسل برای حسابداری شرکتتان است!!

چرا برای حسابداری شرکت خود از اکسل استفاده نمی کنید؟!!

پاسخ واضح است . چون در نرم افزار حسابداری خود امکانات و گزارشات بسیار متنوعی دارید که در اکسل هیچ کدام از آنها را ندارید.

دلیل اصلی  استفاده شما از سرویس مدیریت و تحلیل تماسهای تلفنی نیز همین نکته است. ما برای شما ابزاری ساخته ایم که به راحتی وضعیت ارتباطات تلفنی واحد فروش را زیر نظر داشته باشید. لازم نیست دائم گزارش بگیرید.

کافی است برای واحد فروش یک داشبورد بسازید و المانهای مهم را در آن قرار دهید و هر روز صبح که به محل کار خود می آیید فقط آن را باز کنید و ببینید.

مطمئنم نیاز دارید بدانید که ؟؟؟

  • هر کدام از کارشناسان فروش شما چند تماس را پاسخ داده اند؟؟
  • هر کدام از کارشناسان فروش شما چند تماس با مشتریان داشته اند؟؟
  • طولانی ترین تماسهای امروز واحد فروش کدام بوده اند و با کدام مشتری ها؟؟
  • گرانترین تماسها کدام بوده اند و آیا واقعا ارزش داشته که انقدر برای آن سرمایه وقت و هزینه داشته باشیم؟؟
  • بیشترین تماسها از سوی کدام مشتریان بوده است؟
  • بیشترین تماسها با کدام مشتریان بوده است؟؟؟
  • و خیلی از سوالات دیگر که شاید در این مقاله نگنجد و وابسته به هر کسب وکاری متفاوت خواهد بود.

 تا اینجا در خصوص مزیتهای و کاربردهای اولیه یک سرویس مدیریت و تحلیل تماسها در واحد فروش صحبت کردیم. دیگر چه قابلیتهایی می توانیم داشته باشیم؟؟؟

قابلیت هشدارها

مدیریت بهتر واحد فروش با سرویس مدیریت و تحلیل تماسها ترفندی هوشمندانه

بنا بر نظرسنجی که از مشتریان داشته ایم یکی از پرکاربردترین قابلیتهای سرویس مدیریت و تحلیل تماسها قابلیت هشدارها بوده است.

ما می دانیم مدیران واحدهای فروش هزاران مشغله دارند. شاید داشبورد مدیریتی را بر روی کامپیوتر خود باز کنید ولی اگر روزی را در جلسه باشید و پشت میز خود نباشید. چه می شود؟؟ کافی است پارامترهای مهم در پاسخگویی را یک بار تعریف کنید! فرض کنید یکی از پارامترهای مهم برای شما این است که هیچ تماس بی پاسخی در واحد فروش نداشته باشیم. به راحتی در قسمت هشدارها می توانید یک هشدار تماسهای بی پاسخ برای واحد فروش تعریف کنید و تمام.

از این پس هر وقت تماس بی پاسخی در واحد فروش اتفاق افتاد سرویس مدیریت و تحلیل تماسها به صورت خودکار به شما ایمیل و پیامک ارسال می کند.

یک نمونه از پیامک

شما یک تماس بی پاسخ از شماره 0218924 به داخلی 1006 در ساعت 12:01 و تاریخ 2016/07/01 داشته اید.

یک مثال دیگر مشتریان خاص شما می باشند. شما می خواهید مطمئن باشید که مشتریان خاص خود را به بهترین شکل سرویس دهی میکنید. آیا علاقه مند هستید که هر وقت مشتری خاص شما تماس گرفت با خبر شوید. باز به راحتی توسط قابلیت هشدارها این امکان پذیر است. نه تنها می توانید تعریف کنید که سرویس برای خودتان پیامک ارسال کند بلکه می تواند به شکلی باشد که برای معاون شما هم همزمان پیامک ارسال شود تا ایشان هم بتوانند امور را پیگیری کنند. و مثال آخر اینکه به کارشناسان فروش خود ابزاری بدهید که بتوانند بهتر کارهایشان را مدیریت کنند. شما به راحتی می توانید در قسمت هشدارها تعریف کنید که تماسهای بی پاسخ هر داخلی به صورت خودکار به کارشناس مربوطه از طریق

ایمیل یا پیامک اطلاع داده شود.

در پایان خوشحال می شویم شما هم به جمع مشتریان موفق ما بپوندید و ما را شریک خود بدانید.

از 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (نظر شما بسیار مهم است)
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید